Jak podzielić dysk c na kilka partycji?

Witam. Mam taki problem. Otóż posiadam Windows Vistę. Jak kupiłam komputer to już była ona zainstalowana. Problemem jest to, że posiadam wszystko co mam na kompie na dysku c. Są tam niby dyski E, F, G i H, ale kiedy chcę cokolwiek z nimi zrobić np. je otworzyć czy sformatować to pojawia mi się napis: " Włóż dysk do stacji dysków". W jaki sposób mam te dyski utworzyć skoro mówią mi że tych 4 pozostałych dysków w ogóle nie ma. Dodam tylko, że jestem całkowitym laikiem w sprawach typowo problemowych związanych z komputerem, dlatego bardzo proszę o dość szczegółową pomoc. Będę wdzięczna za każdą radę. :slight_smile:

Więc kolego zrób tak:

  1. Naciśnij na Star i w polu Rozpocznij wyszukiwanie wpisz admin,

  2. Wejdź w narzędzia administracyjne, a następnie Zarządzanie komputerem

  3. Po lewej stronie masz coś takiego jak Magazyn a w tym Zarządzanie dyskami

  4. Jeśli faktycznie masz te dyski co napisałeś na jedz na poszczególny i prawym myszki kliknij i wybierz formatuj…

Pozdrawiam

Wrazie co pisz, i napisz czy pomogło?

Zrobiłam wszystko tak jak napisałeś i nic. Jak najeżdżałam na te dyski to po naciśnięciu prawego klawisza myszy nie miałam opcji formatuj, tak jakby te dyski nie istniały. Dysk C oznaczony tam jest jako partycja podstawowa, a te pozostałe jako dyski nieprzydzielone. Tak czy inaczej nie mam pojęcia o co w tym chodzi.

No to musisz przydzielić im miejśce, one są kolorem chyba czarnym, więc kliknij na niego prawym i stwórz partycje, ustawiasz sobie wielkość. 1024MB=1GB

Zapewne te owe dyski E, F, G i H to jest czytnik kart.

wiesz ciezko się domysleć z tego co Ty piszesz ale pewnie tak… Udało się , czy nie ?