Jak podzielić radiówkę?

Witam, ponieważ jestem całkiem zielony i czytane posty nic mi nie pomogły to założyłem temat, przedstawię sytuacje i jeśli się ktoś zna to proszę o pomoc. :roll:

Posiadam internet radiowy, odbieram go anteną, z anteny idzie kabel który jest wkręcony w kartę w moim PC, posiadam także laptopa i chciałbym abym miał na nim dostęp do neta, najlepiej bezprzewodowo… laptop posiada WiFi - czy da się w jakiś sposób tego dokonać tak aby komputery były od siebie niezalezne ?? ![-o<

Musisz kupic sobie router i po sprawie… :smiley:

Ok, ale jak mam go podłączyć jeśli ten kabel jest wkręcany?? (moze głupie pytanie ale na serio nie wiem) czy są routery na taki kabel? bo z tego co oglądałem na allegro nie wiele wiedząc wydawało mi się ze wszystkie są na wtyczkę…

Najlepiej zapytaj dostawcę. Nie kombinuj sam!

to musi być router z funkcją AP Client, odkręcasz antenkę podłączasz kabel od radiówki ustawiasz tryb APC z tym, że potrzebujesz kolejnego AP (router ethernet z AP) który zrobi ci infrastructure do pozostałych bezprzewodowo, chyba, że używał będziesz kabla

Czy chodzi o coś takiego?? http://allegro.pl/item523239640_technic … p_qos.html ??

No i kwestia techniczna… w laptopie będe musiał stworzyć nowe połączenie sieciowe - czy coś w tym stylu… to adres IP i maskę wpisywać taką jak mam w PC ?? Bo na serio nie ma mi kto przy tym pomóc… a gościu od neta to się tym tak interesuje ze szkoda gadać…

tak, tylko zablokujesz sobie wifi (czyli będziesz mógł korzystać tylko z portów LAN), do rozsyłu bezprzewodowego jak pisałem wyżej…

Wygląda to nieco inaczej. Ustawiasz ruter w trybie APC i dodatkowo włączasz funkcję NAT. IP i maskę otrzymaną od twojego dostawcy internetu przypisujesz do interfejsu radiowego rutera. Natomiast na komputerach (pc i laptopie) oraz interfejsie lokalnym rutera ustawiasz adresy ip z innej sieci, np. ruter - 10.0.0.1/24, pc - 10.0.0.2/24, laptop - 10.0.0.3/24. Dla pc i laptopa bramą będzie adres rutera, czyli 10.0.0.1.