Witam, chciałbym uzyskać efekt taki jak na obrazku w załączniku.
Mam dwa arkusze i chciałbym zrobić z nich jeden z zawartością taką, jak na obrazku. Problem w tym, że kolumna “nazwa” w obu arkuszach zawiera częściowo te same, a częściowo różne elementy, a łącznie jest ich koło 4000, więc ręczna robota nie wchodzi w grę.
Z tego co widzę, to nie jest tabela przestawna tylko zwykła tabelka z filtrem, tak?
Ja bym się nie bawił w żadne łączenie tabel “jak w SQL”, wystarczy sobie zaindeksować. Można za pomocą wyszukaj.pionowo, ale wolę za pomocą indeks i podaj pozycję:
=INDEKS(B:B;PODAJ.POZYCJĘ(D1;A:A;0);1)
gdzie B:B to kolumna B z której pobierasz dane po indeksie w kol. A:A (tzn szukasz po indeksie z komórki D1 tego indeksu w kolumnie A, i jak znajdzie to pobiera wartość z danego wiersza z kolumny B).
Tu masz przykład jak to zastosować. Formuła pokaże błąd, jeżeli w danym zakresie nie znalazło tego indeksu - jak w przykładzie. Użyj jeżeli.błąd aby wstawić puste (aby ładnie wyglądało :>) albo inną wartość lub np tekst “nie znaleziono”.
Wydaje mi się, że nie do końca mu o to chodziło - bo wtedy po prostu musisz resztę danych przekleić pod pierwsza tabelę i na dodatek zrobić jakieś oznaczenie (aby tabela nie sumowała danych wartości, np ty to zrobiłeś dodając kolumnę typ). Czar takiego rozwiązania pryska jak obie tabele źródłowe są w innych arkuszach i mają posiadać dane tylko od siebie i jak np będą aktualizowane (jak i mają inny format danych - wtedy by zabawa przy przeklejance była).
A tak to można sobie doindeksować wartość i spokój (i potem na takim zakresie można budować tabele przestawą zawierająca dane z obu tabel źródłowych)