No właśnie pierwsza sprawa wygląda tak że prawdopodobnie masz filtrację MAC Adresów tzn każde urządzenie sieciowe ma swój adres MAC i ISP może stosować przy połączeniach opartych na Adresach IP filtrację MAC adresów tzn z kazdym Adresem IP skojarzony jest adres MAC urządzenia zainstalowanego u konkretnego klienta. Zapobiega to nieautoryzowanemu dostępowi do sieci. Twój AP Planet-WAP 4033 ma inny Adres MAC niż Twoja karta WLAN zainstalowana przez dostawcę internetu. Nie pamiętam dokładnie czy ten AP posiada opcję MAC CLONE która umożliwia zmianę Adresu MAC urządzenia na porcie WAN w Twoim przypadku na taki jaki posiada Karta wifi zainstalowana przez dostawcę internetu jeżeli posiada to z górki podmieniasz adres MAC jak nie posiada, a dostawca stosuje filtrację MAC to musisz poprosić swojego dostawcę o zmianę adresu MAC jest to opcja odpłatna u większości dostawców, trzeba wiedzieć że dostawca nie musi się na to zgodzić może zaproponować swoje urządzenie AP, czy też wprowadzić aneks do umowy w kwestii opłaty instalacyjnej lub abonamentowej. Wszystko zależy od dobrej lub złej woli dostawcy
Ja osobiście polecam w takich przypadkach AP OvisLink Air Live, TP-Link AP tych firm posiadają CLONE MAC dla portu WAN.
To jedna sprawa druga sprawa która może wystąpić u Ciebie to konflikt adresów MAC między urządzeniami AP nadaj adres 192.168.1.1 (domyślny jego adres chyba taki jest) natomiast Router domyślny adres ma także 192.168.1.1 zmień adres sieciowy routera np na 192.168.3.1
NA AP Planet ostawiłeś tryb Station infranstrukture czy jakoś tak tryb prawidłowy wykryło Ci sieć Twoją osiedlową mam nadzieje że nie zapomniałeś się z nią połączyć ( nie wystarczy tylko wykryć trzeba sie połączyć) w konfiguracji AP Planet i zapisać ustawienia.
Jak zapiszesz ustawienia podłącz AP Planet do karty Lan w komputerze w właściwościach protokołu internetowego TCP/IP wpisz ten Twoje ustawienia Adres IP, Maska, Brama, Adresy DNS nadane Ci przez dostawcę Wszystko zapisz OK Zamknij uruchom komputer ponownie i zobacz czy po ponownym uruchomieniu działa Ci internet jeżeli nie działa sprawdź czy mas odpowiedzi na Pingi wysłane do Twojego AP Planet np ping 192.168.1.1 -n 20 (wysyła 20 zapytań)
Następnie sprawdź czy masz odpowiedzi z Bramy dostawcy i Adresów DNS mozesz tez sprawdzić odpowiedzi wysłane do jakiejś domeny np ping onet.pl
Jeżeli masz odpowiedzi a strony się nie otwierają sprawdź czy w przegladarce w Menu Plik nie ma zaznaczenia przy “Pracuj w trybie offline” jeżeli jest usuń to zaznaczenie.
W przypadku braku odpowiedzi z Bramy i DNS pozostaje kontakt z dostawca internetu celem zmiany adresu MAC w jego systemie i ewentualnemu nadaniu adresów IP oraz Bramy dla Twojego AP.
– Dodane 25.07.2009 (So) 14:03 –
AP OvisLink WL-5460 v2 http://www.allegro.pl/item693128505_ap_ … aniej.html Super
http://www.airlive.com/product/product_ … 7473992975
– Dodane 25.07.2009 (So) 14:15 –
W przypadku AirLive WL-5460AP ustawiasz go w trybie Client Mode lub WISP (Client-Router) Mode