Jak połączyć PC i laptopa przez Netia Spot

Witam

Moi rodzice kupili sobie laptopa i chcą mieć w  nim dostęp do internetu.Mamy oprócz tego laptopa, PC’ta którego używam ja.Do laptopa dostali od ich kolegi Netia Spot - modem/router (nie wiem jestem zielony w tych sprawach).Chciałbym więc do obu komputerów podłączyć internet.Chodzi mi o to aby mój PC był podłączony do routera a ich ciągnął internet przez WI-FI,Na google nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie.Za każdą pomoc dziękuje.

Mój PC nie posiada karty z WI-Fi

Internet jest szerokopasmowy

Konkrtnie to jaki? Masz łącze DSL, kablówkę, radiówkę, a może jeszcze coś innego? Łącze szerokopasmowe to pojęcie ogólne.

Telefoniczne czyli najprawdopodobniej DSL

Hej,

• To może inaczej - kto dostarcza łącze? Z jakiej firmy jest internet?
  • Masz do linii telefonicznej podłączony Netia Spot bezpośrednio, czy jakieś inne urządzenie jest dodatkowo podłączone? Jeśli tak, to jakie?

Pozdrawiam,

Dimatheus

Łącze dostarcza firma z mojego miasta

VIKOM

• Masz do linii telefonicznej podłączony Netia Spot bezpośrednio, czy jakieś inne urządzenie jest dodatkowo podłączone? Jeśli tak, to jakie?

Nie kabel od lini telefonicznej jest podłączony prosto do PC.W PC jest utworzone połączenie telefoniczne szerokopasmowe przez które łącze się z internetem.

Chcę żeby przez tą łącze internet rozdzielić tak aby mój pc miał dostęp do internetu (PC nie posiada karty z wi-fi) oraz Laptop rodziców (przez wi-fi)

Czy to, aby napewno jest łącze telefoniczne? Bo z tego co widzę, to w ofercie mają tylko WiFi, LAN na kablu miedziany (zapewne na skrętce) i LAN na światłowodzie. Na kablu masz złącze RJ-11 czy RJ-45, a może RP-SMA lub BNC?

W takim razie musiałbyś go podłączyć do modemu telefonicznego, ale ciężko to nazwać łączem szerokopasmowy, tak więc albo masz zainstalowany w komputerze jakiś modem, albo nie odróżniasz kabla telefonicznego od kabla sieciowego (skrętki UTP).