Jak polepszyć sygnał radia w samochodzie?


(seba47) #1

Witam :slight_smile: W myjni urwała mi się antena, wiec byłem zmuszony wymienić antenę na nową wraz z wzmacniaczem. Wymieniłem. Antena chodzi bardzo dobrze tylko gdy auto stoi w jednym miejscu, gdy się przemieszcza to nieraz gubi zasięg nawet Rmf Fm... Co mogę z tym zrobić?

Kupiłem taką antenę:

http://allegro.pl/antena-dachowa-volksw ... 33796.html

-- Dodane 01.05.2012 (Wt) 17:53 --

A i zapomniałem dodać że musiałem przelutowac z mojej starej anteny kabel z prostokątną końcówką, bo ten kwadratowy z tej anteny co zamówiłem nie nadawał się i nie pasował :slight_smile:


(ra-v) #2

Obstawiam że to nie jest problem z słabym sygnałem a słabą jakością. Coś go zakłóca, właśnie być może coś nie tak z kablem, który łapie zakłócenia z samochodu (alternator, klima, jeśli silnik benzynowy to cewka, przewody, świece).


(seba47) #3

A co można zrobić z tym problemem? Może to jest po części wina radia ? Mam jakieś stare radio marki Resonance - nie mam pojęcia co to za firma :wink:


(stalesz) #4

Trafiłeś w 10,słabe nie markowe radio to szukanie stacji,,sygnału i odwracanie uwagi od tego co się dzieje na drodze.Za 50 -70 PLN..dostaniesz coś przyzwoitego z automatycznym wyszukiwaniem sygnału.. http://allegro.pl/listing.php/search?sg ... amochodowe Zakłocenia pochodzące z elektrycznych urządzeń samochodu to raczej.."pykania" szumy.Ale nie gubienie stacji.


(Dreaper) #5

Nie jest to koniecznie wina radia, jeżeli problem wcześniej nie występował. Ważne jest połączenie anteny z radiem (długość przewodu, jakość połączeń, sposób i jakość montażu itd.) Najlepiej żeby połączenia były lutowane tam gdzie to jest potrzebne (do samej anteny przewód jest chyba przykręcany i to połączenie powinno być wolne od śniedzi). Długość anteny oblicza się np. za pomocą bezpłatnego programu Anteniak. Musisz tylko wpisać odpowiednie dane. Tutorial'e jak obliczyć długość anteny (antena + przewód do radia, bo to też część anteny) znajdziesz w sieci. Przewód antenowy powinien mieć odpowiednią rezystancję (o ile dobrze pamiętam to 300 Ohm / 1m przewodu, ale lepiej żebyś sam sprawdził). Jeżeli antena zostanie poprawnie zamocowana to wtedy trzeba by szukać przyczyny w radiu. Mogą to być zimne luty, kondensatory elektrolityczne itp. Jeżeli się na tym nie znasz to wtedy było by warto rozejrzeć się za jakimś radiem. Pozdrawiam.


(xyzzyx) #6

-przewodów antenowych nie robi się z drutu oporowego :stuck_out_tongue:


(seba47) #7

Aha :slight_smile: czyli antena jest ok? :smiley: No przed uszkodzeniem anteny juz istniał ten problem... Myślałem o wymianie ale jak się urwała antena auto długo nie było używane. Dopiero teraz zrobiłem prawo jazdy i biorę się za remont tego auta :stuck_out_tongue: Pierwsze co to była ta antena ale antena jest wymieniona a problem dalej jest... Na kablach się nie znam wiec chyba kupie nowe radio. Myślałem o czymś takim http://m.allegro.pl/przedmiot,radio-sam ... 37297.html lub http://m.allegro.pl/przedmiot,radioodtw ... 20965.html


(stalesz) #8

Jeśli to autentyczne JVC,to dobry wybór.Nie wiem jakie masz potrzeby audio,radzę tylko nie zwracaj uwagi na świecidełka ,inne bajery.Radio ma być solidne,odporne na wstrząsy,niezawodne.Takie nie potrzebuje anteny o rezystancji obliczonej jakąś aplikacją."Rudy"..o ile pamiętasz odbierał na kawałku drutu.. :slight_smile:


(juskin) #9

A może jednak :stuck_out_tongue:


(xyzzyx) #10

-a może jednak impedancja i rezystancja to nie to samo? :expressionless: . Poza tym jak żyję w samochodowych antenach kabla symetrycznego nie widziałem. Od wieków stosowane są kable koncentryczne gdyż

:slight_smile:


(seba47) #11

Początkowo chciałbym to radio podłączyć do aktualnego zestawu, potem rozbuduje o lepsze głośniki a za kilka lat może w subwoofer :stuck_out_tongue: Chciałbym radio za maksymalnie 300 zł :slight_smile: Dlatego nie musi być jakieś super :slight_smile:


(xyzzyx) #12

Podane przez ciebie modele posiadają

więc z rozbudową problemu nie będzie. Posiadają również USB, co prawda na front panelu ale dokupisz krótkiego pendrive i będziesz zadowolony.


(seba47) #13

To ok :slight_smile: a jakby to nie było radio i faktycznie by coś zakłócało jak pisał rv-a to co zrobić?


(xyzzyx) #14

-większość zakłóceń dociera "po zasilaniu", wyjściem są filtry i dziś w większości radia je posiadają. Przedostawaniu się zakłóceń wraz z sygnałem zapobiega kabel z solidnym ekranowaniem. Dobra antena taki kabel powinna posiadać.


(seba47) #15

Auto jest z 1998 to nie wiem czy kable posiadają takie ekranowanie. A ta antena co zamówiłem to ma juz to ekranowanie?


(xyzzyx) #16

-w samochodach producenci od dawna stosują b.dobre kable, co do twojej anteny trudno powiedzieć. Piszą tam o podwójnym ekranowaniu ale to co napisane a prawda nie zawsze idą w parze. Jak chcesz mieć gwarancję dobrego wyboru , kup antenę w sklepie ze sprzętem car audio. A najpierw sprawdź jak będzie działać ta którą kupiłeś i dopiero się martw. Pamiętaj że masz antenę ze wzmacniaczem a więc nie zapomnij o zasilaniu go. W radiach od dawna stosowane jest złącze ISO , kabel zasilania wzmacniacza podłącz do ISO, kolor kabelka bodajże niebieski, wzmacniacz będzie zasilany po włączeniu radia.


(CoolWeed) #17

Zanim cokolwiek zaczniesz robić i zmieniać zobacz jak jest położony kabel antenowy w "budzie" samochodu tzn. czy nie jest ułożony np razem z wiązką kabli instalacji samochodowej . Najlepiej by było gdyby był poprowadzony osobno . W 99 % samochodów wiązka z instalacją samochodową jest ułożona w prawym lub lewym kanale ( pod nakładką progową ) . Jeśli jest też tam Twój kabel antenowy poprowadź go po drugiej stronie . Jeśli problem zniknie to dobrze jeśli nie przynajmniej będziesz wiedział że to nie wina wpływu jednego na drugie . Pzdr .


(seba47) #18

Antenę zainstalowałem i chodziła przez pewien czas dobrze, ale potem coś się popsuło :slight_smile: sprawdzę czy obok nie ma żadnych kabli i dam znać co i jak :slight_smile:


(Dreaper) #19

Zakłócenia nie powinny powodować zmiany stacji bez ingerencji użytkownika. Jakieś trzaski i szumy to prędzej. Ja mimo wszystko skłaniał bym się ku antenie lub radiu. Sprawdź w miejscu na włączonym silniku. Prędzej to wibracje powodują te zmiany, więc słabe połączenie antena - radio albo jakieś uszkodzenia w radiu, jak już wcześniej pisałem.


(kazek31) #20

Boże widzisz jakie bzdury ludzie piszą i nie grzmisz !!

Kolego masz niedopasowaną antenę do częstotliwości radia jakby ci to powiedzieć MASZ CHŃSZCZYZNĘ KLEPANĄ NA KOLANIE.

Zrób tak : kup taką antenę od CB http://allegro.pl/sunker-cb-antena-ant- ... 20308.html , to ( Sunker - CB Antena ANT 0401 CB2 ) lub taką samą innego producenta może być pod inną nazwą następnie wykręcasz ją od sprężyny tak że zostaje ci podstawa magnetyczna z łącznikiem ( tą ala sprężyną ) z jednej strony a sama antena a cewką z drugiej następnie rozkręcasz cewkę i ściągasz jej osłonę. Z całej cewki odwijasz wszystkie zwoje jest ich około 20 paru. Następnie na środku cewki nawijasz 4 zwoje i je rozciągasz żeby pomiędzy zwojami była odległość 4-6 mm. Zakładasz osłonę cewki skręcasz do kupy i masz gotową antenę do której chowa się większość fabrycznych anten. Roboty raptem max 3 min. Oczywiście taką antenę wkręcasz w miejsce starego bata.

Ja mam tak zrobioną antenę i radio zapierdziela bez zasilacza jak wściekłe a mieszkam w okolicach Wałbrzycha i jeżdżę po dolinach nie po górach. stacje radiowe odbieram z całego dolnegośląska nawet o dziwo na niej odbieram na falach krótkich 225 khz gdzie na pseudo-fabrycznych mogłem o takim odbiorze zapomnieć. A I WYWAL TEN WZMACNIACZ on bardziej wzmacnia ci zakłócenia układu elektrycznego niż stacje radiowe.

Pozdrawiam SQ6FW