Witam W myjni urwała mi się antena, wiec byłem zmuszony wymienić antenę na nową wraz z wzmacniaczem. Wymieniłem. Antena chodzi bardzo dobrze tylko gdy auto stoi w jednym miejscu, gdy się przemieszcza to nieraz gubi zasięg nawet Rmf Fm… Co mogę z tym zrobić?
A i zapomniałem dodać że musiałem przelutowac z mojej starej anteny kabel z prostokątną końcówką, bo ten kwadratowy z tej anteny co zamówiłem nie nadawał się i nie pasował
Obstawiam że to nie jest problem z słabym sygnałem a słabą jakością. Coś go zakłóca, właśnie być może coś nie tak z kablem, który łapie zakłócenia z samochodu (alternator, klima, jeśli silnik benzynowy to cewka, przewody, świece).
Trafiłeś w 10,słabe nie markowe radio to szukanie stacji,sygnału i odwracanie uwagi od tego co się dzieje na drodze.Za 50 -70 PLN…dostaniesz coś przyzwoitego z automatycznym wyszukiwaniem sygnału… http://allegro.pl/listing.php/search?sg … amochodowe Zakłocenia pochodzące z elektrycznych urządzeń samochodu to raczej…“pykania” szumy.Ale nie gubienie stacji.
Nie jest to koniecznie wina radia, jeżeli problem wcześniej nie występował. Ważne jest połączenie anteny z radiem (długość przewodu, jakość połączeń, sposób i jakość montażu itd.) Najlepiej żeby połączenia były lutowane tam gdzie to jest potrzebne (do samej anteny przewód jest chyba przykręcany i to połączenie powinno być wolne od śniedzi). Długość anteny oblicza się np. za pomocą bezpłatnego programu Anteniak. Musisz tylko wpisać odpowiednie dane. Tutorial’e jak obliczyć długość anteny (antena + przewód do radia, bo to też część anteny) znajdziesz w sieci. Przewód antenowy powinien mieć odpowiednią rezystancję (o ile dobrze pamiętam to 300 Ohm / 1m przewodu, ale lepiej żebyś sam sprawdził). Jeżeli antena zostanie poprawnie zamocowana to wtedy trzeba by szukać przyczyny w radiu. Mogą to być zimne luty, kondensatory elektrolityczne itp. Jeżeli się na tym nie znasz to wtedy było by warto rozejrzeć się za jakimś radiem. Pozdrawiam.
Aha czyli antena jest ok? No przed uszkodzeniem anteny juz istniał ten problem… Myślałem o wymianie ale jak się urwała antena auto długo nie było używane. Dopiero teraz zrobiłem prawo jazdy i biorę się za remont tego auta Pierwsze co to była ta antena ale antena jest wymieniona a problem dalej jest… Na kablach się nie znam wiec chyba kupie nowe radio. Myślałem o czymś takim http://m.allegro.pl/przedmiot,radio-sam … 37297.html lub http://m.allegro.pl/przedmiot,radioodtw … 20965.html
Jeśli to autentyczne JVC,to dobry wybór.Nie wiem jakie masz potrzeby audio,radzę tylko nie zwracaj uwagi na świecidełka ,inne bajery.Radio ma być solidne,odporne na wstrząsy,niezawodne.Takie nie potrzebuje anteny o rezystancji obliczonej jakąś aplikacją.“Rudy”…o ile pamiętasz odbierał na kawałku drutu…
-a może jednak impedancja i rezystancja to nie to samo? . Poza tym jak żyję w samochodowych antenach kabla symetrycznego nie widziałem. Od wieków stosowane są kable koncentryczne gdyż
Początkowo chciałbym to radio podłączyć do aktualnego zestawu, potem rozbuduje o lepsze głośniki a za kilka lat może w subwoofer Chciałbym radio za maksymalnie 300 zł Dlatego nie musi być jakieś super
-większość zakłóceń dociera “po zasilaniu”, wyjściem są filtry i dziś w większości radia je posiadają. Przedostawaniu się zakłóceń wraz z sygnałem zapobiega kabel z solidnym ekranowaniem. Dobra antena taki kabel powinna posiadać.
-w samochodach producenci od dawna stosują b.dobre kable, co do twojej anteny trudno powiedzieć. Piszą tam o podwójnym ekranowaniu ale to co napisane a prawda nie zawsze idą w parze. Jak chcesz mieć gwarancję dobrego wyboru , kup antenę w sklepie ze sprzętem car audio. A najpierw sprawdź jak będzie działać ta którą kupiłeś i dopiero się martw. Pamiętaj że masz antenę ze wzmacniaczem a więc nie zapomnij o zasilaniu go. W radiach od dawna stosowane jest złącze ISO , kabel zasilania wzmacniacza podłącz do ISO, kolor kabelka bodajże niebieski, wzmacniacz będzie zasilany po włączeniu radia.
Zanim cokolwiek zaczniesz robić i zmieniać zobacz jak jest położony kabel antenowy w “budzie” samochodu tzn. czy nie jest ułożony np razem z wiązką kabli instalacji samochodowej . Najlepiej by było gdyby był poprowadzony osobno . W 99 % samochodów wiązka z instalacją samochodową jest ułożona w prawym lub lewym kanale ( pod nakładką progową ) . Jeśli jest też tam Twój kabel antenowy poprowadź go po drugiej stronie . Jeśli problem zniknie to dobrze jeśli nie przynajmniej będziesz wiedział że to nie wina wpływu jednego na drugie . Pzdr .
Zakłócenia nie powinny powodować zmiany stacji bez ingerencji użytkownika. Jakieś trzaski i szumy to prędzej. Ja mimo wszystko skłaniał bym się ku antenie lub radiu. Sprawdź w miejscu na włączonym silniku. Prędzej to wibracje powodują te zmiany, więc słabe połączenie antena - radio albo jakieś uszkodzenia w radiu, jak już wcześniej pisałem.
Boże widzisz jakie bzdury ludzie piszą i nie grzmisz
Kolego masz niedopasowaną antenę do częstotliwości radia jakby ci to powiedzieć MASZ CHŃSZCZYZNĘ KLEPANĄ NA KOLANIE.
Zrób tak : kup taką antenę od CB http://allegro.pl/sunker-cb-antena-ant- … 20308.html , to ( Sunker - CB Antena ANT 0401 CB2 ) lub taką samą innego producenta może być pod inną nazwą następnie wykręcasz ją od sprężyny tak że zostaje ci podstawa magnetyczna z łącznikiem ( tą ala sprężyną ) z jednej strony a sama antena a cewką z drugiej następnie rozkręcasz cewkę i ściągasz jej osłonę. Z całej cewki odwijasz wszystkie zwoje jest ich około 20 paru. Następnie na środku cewki nawijasz 4 zwoje i je rozciągasz żeby pomiędzy zwojami była odległość 4-6 mm. Zakładasz osłonę cewki skręcasz do kupy i masz gotową antenę do której chowa się większość fabrycznych anten. Roboty raptem max 3 min. Oczywiście taką antenę wkręcasz w miejsce starego bata.
Ja mam tak zrobioną antenę i radio zapierdziela bez zasilacza jak wściekłe a mieszkam w okolicach Wałbrzycha i jeżdżę po dolinach nie po górach. stacje radiowe odbieram z całego dolnegośląska nawet o dziwo na niej odbieram na falach krótkich 225 khz gdzie na pseudo-fabrycznych mogłem o takim odbiorze zapomnieć. A I WYWAL TEN WZMACNIACZ on bardziej wzmacnia ci zakłócenia układu elektrycznego niż stacje radiowe.