Jak przekierować porty na routerze CISCO 1800 series

Witajcie
Pomóżcie proszę w potrzebie dobroprogramowa braci ;). Otóż mam następujący problem, na co dzień pracuję jako informatyk w pewnej organizacji non-profit pomagającej osobom niepełnosprawnym i ogólnie zazwyczaj moja rola jako informatyka dotąd ograniczała się do odsyfiania kompów po zabawach dzieciaków, jakieś stawianie Windowsów, instalowanie sprzetu specjalistycznego wspomagającego czy instalowanie jakichś aktualizacji płatników / księgowosci / kadrowo-płacowego softu i takie tam. Teraz pojawiła się potrzeba postawienia “serwera” z usługami typu SAMBA, FTP itp. Samo to nie stanowi dla mnie problemu bo znam linuksa na tyle, żeby sobie z tym poradzić. Problem jednak w tym, że kilka lat temu pracował na moim stanowisku ktoś kto miał chyba odrobinę przerost ambicji i nakupował sprzętu serwerowego, w tym właśnie router CISCO, do którego mam dane i wiem o nim tyle, że na obudowie jest napisane 1800 series. Niestety to za nim stoi cała sieć w organizacji (inne routery, switche, access pointy i cała mafia reszty.) Potrzebuję mieć FTP i SSH z dostępem na zewnątrz, na szczęście w pracy jest DSL od orange więc i stałe IP. Problem w tym, że jak wspomniałem wszystkim tym zarządza właśnie ten CISCO 1800 series a ja o CISCO nie mam zielonego pojęcia, nie miałem okazji się wcześniej z nim zapoznać. Czy może mnie ktoś naprowadzić na to jak przekierowywać porty na tym routerze? Nie ma tam interfejsi www albo nie jest on włączony, jest tylko SSH i choć linuksa znam to tam jest chyba jakiś autorski system CISCO bo polecenia nie wiele mi mówią i nie wiem którędy to ugryźć.
Przykładowo powiedzmy, że router ma adres 192.168.1.1, końcówka, na którą chcę przekierować porty m adres 192.168.1.111 a przykładowy zewnętrzny IP to 21.22.23.24. Oczywiście dane z czapy ;). Czy mógłby mnie ktoś naprowadzić czego szukać i gdzie?

Spróbuj tak jak tutaj: