Jak przykręcić wiatrak na obudowe?w którą strone?


(Tofifik12) #1

tak jak napisałęm kupiłem sobie wiatrak na procek bo myślałem że mi sie łożyska wyrobiły bo coś mi w kompie piszczało :-o zmieniłem na nowy a tu sie okazało że to dysk wydziela takie odgłosy pisku :? ten stary wiatrak z procka zamontowałem na obudowe ale coś głośno on chodzi :slight_smile: na wiatraku jest taka nalepka AMD i kieruje do was pytanie w którą strone ma być ta nalepka żeby wiatrak dobrze chodził pierwsze zamontowałem nalepke na wiatraku do środka kompa ale puźniej zmieniłem na zewnątrz i jak zmieniłem na zewnątrz to głosno chodzi :? Proszę o wasze wypowiedzi jak mam to zrobic żeby było dobrze :smiley: Dzięki :smiley:


(ak6) #2

Zasada jest jedna.

Powietrze ma wlatywać z przodu obudowy a wylatywać z tyłu. Więc jeśli montujesz go z tyłu obudowy to zamontuj go tak aby powietrze było wydmuchiwane z wnętrza kompa na zewnątrz. Jeśli zamontowałeś ten wiatrak z przodu obudowy to ma on wdmuchiwać powietrze do środka kompa. :slight_smile:


(Marcus35) #3

Jeśli z boku to powinien wdmuchiwać jeśli z przodu lub z tyłu to według wskazówek ak6 Na dobrych wentylach są strzałki pokazujące kierunek przepływu powietrza oraz kierunek obrotu łopatek. Jeśli takowych oznaczeń brak to stary wypróbowany sposób: przystawiasz do pracującego wentyla palącą się świeczkę i obserwujesz płomień


(Gina Gina) #4

Winnetou to robił przy pomocy polizanego palca :spoko:


(Tofifik12) #5

to styłu wentylator powinien wydmuchiwać???a z przodu wentylatora nie mam :? to teraz mam odwrotnie wdmuchuje mi powietrze :slight_smile: zaraz kompa rozkęze i zmienie :smiley:

Złączono Posta : 21.02.2007 (Sro) 18:44

przekręciłem go inaczej i już nie slychać jak chodzi ale jak zdiołem obudowe to cały komp był w kurzu :o bo wiatrak wciągał powietrze i kurz!!!nara


(ak6) #6

No to czym prędzej go dokładnie oczyść zanim go złożysz. :slight_smile: