Jak rozdzielić neta dostarczanego przez modem USB?

Witam

Mam pytanie jak w temacie. Mam internet z kablówki - jest on dostarczany do komputera przez modem USB. Planuję zakup laptopa i chciałbym móc korzystać z internetu w całym mieszkaniu. Nie znam się na sieciach, dlatego pytam czy można do tego modemu dołączyć jakiegoś access pointa (czy jak się to nazywa) żeby w desktopie mięc normalnego neta przez kabel z tego modemu, a w laptopie bezprzewodowego.

http://images12.fotosik.pl/114/c8358dca47aa3cd2.jpg

Pod koniec roku będe miał internet od innego dostawcy podłączany bezpośrednio do karty sieciowej. Sympatycznie by było jakby tego access pointa można było używać i z nowym netem :stuck_out_tongue:

Moim zdaniem wystarczy ci zwykły Router WiFi podłączany przez eth do internetu.

Dokładnie. Odłączasz kabel USB bo w tym wypadku będzie on zbędny bo nie sądzę że jednocześnie prześle on sygnał na USB i LAN. W modemie masz gniazdo Ethernet do którego podłączysz router WiFi. Polecam routery z firmy Linksys, są naprawdę niezawodne. Przez WiFi będziesz miał dostęp do neta w laptopie a komputer stacjonarny podłączysz kablem LAN do wolnego gniazda w routerze.

Czyli będzie go trzeba podłączyć do gniazda Ethernet?

Jak przejdę na innego neta, o którym wcześniej wspominałem będe go mógł podłączyć do karty sieciowej?

Jeśli zmienisz operatora który wysyła sygnał nie poprzez kablówkę a normalnym LANem to ten kabel podłączasz również do routera. Więc tak czy siak czeka Cię zakup routera WiFi. :slight_smile: Ps. oczywiście w komputerze stacjonarnym musisz mieć kartę sieciową.

Schemat podłączenia internetu przez kablówkę:

ISP=>Modem od ISP=połączenie kablem RJ-45(ETH)=>ROUTER WiFi=>RJ-45 - PC; WiFi Notebook

Podłączenie kablem RJ-45 od ISP (LAN):

ISP=(Kabel RJ-45)=>Router WiFi=>RJ-45 - PC; WiFi Notebook

Według mnie powinien działać

Wobec tego jakie routery polecacie?

Jak zabezpieczyć potem taką sięć, żeby np. sąsiad się nie mógł połączyć :stuck_out_tongue: ?