Jak rozszerzyć partycje w Debianie

Witam. Bardzo proszę o łatwą instrukcje rozwiązania mojego problemu bo jestem początkującym użytkownikiem :-). Chciał bym rozszerzyć moją partycje na Debianie. Po wpisaniu komendy “cfdisk” pokazuje mi się kilka partycji i “Wolne miejsce”

(  Wolne miejsce

   /dev/sda4       extended

   |—/dev/sda5       linux

   |—/dev/sda6       linux swap / solaris )

.po dodaniu nowej partycji i wpisaniu komendy “df -h” nadal pokazuje mi tylko stare partycje a po nowej ani śladu. A chciał bym połączyć główną partycje z tą wolną albo dodać nową partycje na której były by instalowane pakiety. Bardzo proszę o jakąś podpowiedź bo szukam prawie miesiąc i nie mogę nic znaleźć. Z góry Dziękuje i Pozdrawiam :slight_smile:

To może na początek podaj wynik polecenia fdisk -l

 

 

A zamontowałeś ją gdzieś?

po wpisaniu dsisk -l mam pokazany jeden dysk /dev/sda: 74,5 gib 

 

/dev/sda1 *   ntfs

/dev/sda2      ntfs

(dodany przeze mnie) /dev/sda3  linux

/dev/sda4     extended

/dev/sda5     linux

/dev/sda6     linux swap / solaris

 

Nie montowałem jej. Jedyną operacją jaką wykonałem było utworzenie nowej partycji w cfdisk-u.

No to partycja jest stworzona. Teraz zamontuj ją sobie tam gdzie Ci wygodnie. Dodać jej do istniejącej partycji linuksowej nie możesz, bo z tego co widać, jest to partycja podstawowa, a pozostałe partycje linuksowe masz na partycji rozszerzonej.

okej. Dzięki wielkie. a jest jakaś opcja żeby były na niej instalowane pakiety? Nie musisz mi pisać jak to ustawić ( jeżeli jest taka opcja ) bo nie chcę cię już o tej godzinie męczyć :smiley: tylko nie mam zamiaru szukać tematu w Googlach jeżeli nie ma takiej opcji w Debianie. i jeszcze raz Dziękuje za poświęcony czas.