Jak rozwiązać problem z telewizorem?

Kilka miesięcy temu upłynął okres gwarancyjny na mój odbiornik 3 D Smart LG47LM620S. W ustawieniach zaznaczona była automatyczna aktualizacja oprogramowania odbiornika. Firma LG wgrała niewłaściwe oprogramowania wsuktek czego odbiornik satł się zwykłym telewizorem, a nawet gorzej. Nie ma wielu funkcji. Może ktoś poleciłby mi gdzie założyć ten temat?

Wyrażając zgodę na aktualizacje automatyczne, zapewne zaakceptowałeś jakąś licencję (nawet jeżeli nie zauważyłeś lub o tym nie wiedziałeś) - sprawdź na stronie producenta lub zadzwoń i zapytaj jaka jest ich odpowiedzialność w tym przypadku.

 

Wielu narzeka na jakość dyskusji na pewnym znanym poslkim forum eletronicznym, ale mimo wszystko od tego bym zaczął. Nie mam pojęcia, czy fachury elektroniki wogóle się biorą za takie rzeczy, bo może nie opłacalne, ale spróbować warto.

Jeżeli ogarnięty jesteś, to możesz też spróbować poszukać instrukcji jak przywrócić starszy firmware lub wgrać jeszcze raz offline tą samą wersję (może coś poszło nie tak) samemu.

Tak off top i bez urazy: Kurka… o ile to nie błąd, to LG ma fajny sposób żeby jeszcze zarobić po gwarancji - nie tak drastyczny jak projektowanie materiałów na max 2,5 roku, a jednak zapłacić za serwis trzeba.

Wystarczy zapoznać się z instrukcją.

Google… 

http://blog.techflaws.org/2014/05/26/firmware-downgrade-for-lg-smart-tvs/

Sam nic nie będę wgrywał, bo mogę narobić jeszcze większego bigosu. Jeśli zaznaczyłem automatyczną aktualizację, to wcale nie znaczy, że trafił się  frajer, któremu warto wgrać śmieci, za które zabuli, a my (LG) za to zgarniemy kasę. Jeśli chodzi o wgranie nowego oprogramowania, to z tym nie ma problemu - tak powiedział serwisant. Problem jest w tym kto zapłaci za usługę. Rozmawiałem telefonicznie z konsultantem, a ten oświadczył, że takie rzeczy się zdarzają, bo to tylko maszyna. W jego ocenie w czasie optymalizacji oprogramowania, prawdopodobnie nie wszysto się zainstalowało. Drunkula o jakie forum chodzi?

Czytałeś link od bachusa? Przecież podał Ci metodę na downgrade oprogramowania. Nie działa? Po co zakładać kilka tematów o tym samym? Chyba że lubisz zawracać wszystkim wokół gitarę. Nie licz że ktoś przyjedzie Ci do domu robić to za darmo na piękne oczy z avatara :wink:

Popcolog-dobrze, ze Cię tutaj nie ma, bo na pewno przy Twoich poglądach byśmy się pobili. Czy ja pisałem, że liczę na “drapane”? Że ktoś zapuka do mnie i mi bezinteresownie pomoże? Jak pisałem, że nic sam majstrować nie bedę. Myślałem, że płacąc ca 4 tys. zł. dostanę odbiornik, który mi trochę posłuży - może więcej niż dwa lata. Spodziewałem się innej odpowiedzi np w rodzaju - pozostaje ci sąd, albo nie kop sie z koniem etc. Żałuję,że w ogóle  o coś sie pytałem. Mea culpa, mea maxima culpa. Pozdrawiam :smiley:

Włączając aktualizacje automatyczne zgodziłeś się na ewentualne usterki w oprogramowaniu dostarczanym tym źródłem i wydawca nie ma nic do tego. Dostałeś informacje jak wykonać downgrade. Nie chcesz tego robić? Idź do serwisu i zapłać za usługę. To tyle w temacie. Nikt nic innego tutaj nie doda.

zendom - jak czytałm Twój opis to pierwsza myśl była taka sama jak konsultanta LG, więc pewnie coś jest na temacie :wink:

Nie ma też podstawy, żeby producent się poczuł do pokrycia kosztu serwisu albo usunięcia usterki, więc albo link od bahusa, albo wzywaj fachowca. 

@zendom: wspomniana sytuacja miewa miejsce przy wielu urządzeniach elektronicznych - np. znane aktualizacje do PS3 (wyłączenie przez Sony możliwości instalacji dystrybucji Linuksa), bywa też w samochodach. Zasada jest prosta - żadnych automatycznych aktualizacji. Jak pojawia się nowa - czekasz, aż będą opinie w internecie… albo w sumie nie czekasz, bo dzięki Tobie wiemy, że nie należy wykonywać tej aktualizacji :wink:

Nie wiem czego oczekujesz. Zgodziłeś się na zainstalowanie aktualizacji nie dowiadując się wcześniej, co ona robi, to masz “co chciałeś”. Prawda, ze strony producenta nie jest to zbyt uczciwe. Ale są i tacy, którzy w ogóle blokują dostęp do treści multimedialnych na starszych modelach, bez względu na wersję firmware. Przez dwa lata od zakupu, bądź w trakcie trwania gwarancji, można by próbować walczyć z producentem (choć w zasadzie rękojmia/niezgodność z umową nie wchodzi tu w grę, bo dotyczy ona stanu telewizora w chwili sprzedaży, a tu producent popsuł go później zdalnie), natomiast w tym momencie nie ma do tego podstaw. Dostałeś nawet od nas link do opisu, w jaki sposób można samemu wykonać downgrade i przywrócić dostęp do funkcji multimedialnych (co nie wydaje się być skomplikowane, choć zawsze niesie jakieś ryzyko “zbrickowania” telewizora), a także sugestię, na jakie forum warto się udać jeśli potrzebujesz pomocy. Więc nie wiem, o co ci jeszcze chodzi.

Te wciskane makaronizmy nie stawiają Cię w lepszym świetle… Jeśli sam nie chcesz nic zrobić to nie pytaj na forum jak coś zrobić. Czekałeś na poradę czy warto kierować sprawę do sądu, to należało inaczej sformułować pytanie. Odpowiedź w takim przypadku brzmi NIE - według mojej wiedzy, ale możesz zasięgnąć porady na forum prawniczym.

Dalsza dyskusja nie ma sensu = zamykam