Jak sformatować pendrive na Ext2 w Linuxie

Witam

Potrzebuję sformatować pod linuxem pedrive na system plików Ext2. Na razie ściągnąłem sobie najnowszego Ubuntu i zrobiłem bootowalnego pendrive z którego ten system mi startuje. Na tym kończy się moja wiedza, kompletnie nie znam się na obsłudze linuxa, nigdy nie miałem z nim do czynienia. Proszę więc o jasną instrukcję co mam po kolei robić. Z góry dziękuję za pomoc.

Google Twoim przyjacielem: http://www.tldp.org/HOWTO/Partition/formatting.html

@GBM Serio instnieje pendrive oznaczany jako hdx? Z tego co wiem, to pendrive’wy od zawsze, albo przynajmniej od zawsze w większości dystrybucji miały oznaczenie sdx

Meh… po prostu przekleiłem z podlinkowanego przykładu i zmieniłem na x. Lenistwo nie chciało mi zmieniać hd na sd ;]

Tylko na tak sformatowanego pena mogę przenieść i wgrać nowy system operacyjny do mojego tunera sat.

z nemu uruchom gparted w nim przejdź na pendrive i formatuj do woli

Program gparted będzie już w menu w ściągniętym linuxie?

tak

Yup.

Albo uruchom Terminal i wpisz w nim komendy, które podał kolega @GBM, oczywiście zamieniając hdx1 na odpowiednie urządzenie uzyskiwane za pomocą komendy:

sudo fdisk -l

Spróbuję za pomocą komend w Terminalu. Jak włożyłem pena do gniazda USB to w menu linuxa pojawiły mi się cztery pendrajwy o nazwach: MINI1, MINI2, MINI3 i Wolumin o rozmiarze 1,0 GB. Co w tym przypadku wpisać w komendzie zamiast hdx1?

Przeczytaj posta wyżej.

Wpisywałem w terminal komendy z zakończeniem sdx1 oraz komendę sudo fdisk -1. To mi pisze że nie ma takiego katalogu albo błędna komenda.

W sdx1 musisz zamienić x na ostatnią literę w nazwie pendrive. Na forum zawsze będą pisać sdx bo ostatnaia litera jest zależna od ilości dysków w komputerze. Polecam ci jednak na początek gparted.