Jak sformatować wszystkie dyski i utworzyć partycje od nowa


(Daniel M5) #1

pytanie dość banalne lecz ja nie znam sie zbytnio na komputerach a chce wykonac formatowanie dysku gdyz na moim kompie znajduje sie zlowsliwy keylogger. Ale mniejsza o to. Sformatowalem dysk C lecz to nie pomoglo wiec chce sformatowac wszystkie partycje lecz nie jestem pewnien czy to dobrze zrobie wiec prosilbym o krotkie wytlumaczenie ktoregos z uzytkownikow forum. Problem brzmi nastepujaca: Moj dysk podzielonby jest na 4 partycje (C,D,E i F). Chce sformatowac wszystkie lecz nie wiem jak sie za to zabrac by nic nie "zmajstrowac". Wiem, ze musze usunac wszystkie partycje i stworzyc je od nowa lecz jak to zrobic? Prosze o pomoc mimo bana;nego zadania. Z gory dzieki


(Daniel M5) #2

no dzieki mozliwe ze dam sobie rade :slight_smile: jakby ktos mial jeszcze jakies wskazowki niech pisze dzieki za pomoc pozdro


(Bond87) #3

włączasz kompa, od razu wkładasz płyte z Windą, pojawi się napis Dowolny klawisz....., wciskasz byle co, włącza się instalator, i dalej masz napisane wszystko po polsku, dochodzi do momentu, w którym musisz pokazać, gdzie zainstalować Windowsa, usuwasz wszystkie partycje, o ilepamętam, to chyba najpierw klawisz D, później L, masz widoczny cały obszar nie podzielony na partycje, i podany klawisz do utworzenia, z resztą wszystko będzie po polsku napisane :slight_smile: po utworzeniu kilku partycji każ mu na pierwszej od góry zainstalować, wybierz opcję eormatowanie z użyciem plików NTFS, zacznie formatować, poyem zzresetuje kompa, nie nacikaj klawisza po komunikacie, ze dowolny klawisz spowoduje rozruch, kończysz instalacje, a pozostale partycje formatujesz już w systemie klikając na nie prawym i obpcja Formatuj :slight_smile:


(Lost World) #4

Po co zaraz formatować dysk?

Załącz tutaj swoje logi i coś poradzimy.


(Daniel M5) #5

oki prosze bardzo :stuck_out_tongue_winking_eye:

http://www.wklej.org/id/2dbf86412c <----- Hijack

http://wklej.org/id/679e8efdfb <----- Silent Runner


(Unga Unga) #6

Więc to mamy z głowy, hmmm, chyba, jeśli faktycznie sformatowałeś dysk C.

Klikasz na Mój komputer , następnie klikasz prawym przyciskiem myszy na partycję którą chcesz sformatować i Formatuj...

Nie musisz, wystarczy że je sformatujesz chociaż wydaje mi się że problem leży na partycji systemowej czyli tradycyjnie na "C".

Sformatuj partycję "C" usuwając ją, a następnie tworząc od nowa, ale tylko C, pozostałych nie musisz usuwać i tworzyć od nowa, wystarczy sformatować.

Jeśli ma ustawione na rozruch z dysku twardego to się nie pojawi.

Musi wejść do biosu i przestawić na rozruch z CD, dopiero wtedy się pojawi.


(Fronik) #7

Mam dysk 250Gb niepodzielony na partycje. Jak go podzielic


(Unga Unga) #8

Zapakować płytę z Windowsem do napędu i postępujemy podobnie jak przy instalacji systemu tylko że tworzymy wyłącznie partycje na nie podzielonym obszarze dysku.


(Irekxara) #9

:?

sigi

Jeżeli masz już na nim zainstalowany system,wiec pobierz narzędzie :arrow: GParted ,pobrany obraz wypal na płytce następnie uruchom z niej komputer i.....po uprzednim obejrzeniu tej :arrow: demonstracji(nie sugerując sie jej tytułem) do dzieła :wink: