Witam, proszę o parę wskazówek dot. diagnostyki, problemów z łącznością z serwerami Quake Champions.
Problem występuje na połączeniu od dostarczyciela, na necie z telefonu działa.
Jak sprawdzić ip serwera gry?
Na jakich portach to chodzi?
Czy prosty router domowy, może wycinać jakieś pakiety?
Od dostarczyciela mam publiczny adres IP.
Co może być powodem w takim przypadku. Jakie narzędzia są pomocne przy diagnostyce takiego problemu?
@@@@
Pinging 82.202.206.12 with 32 bytes of data:
Reply from 82.202.206.12: bytes=32 time=95ms TTL=51
Reply from 82.202.206.12: bytes=32 time=99ms TTL=51
Reply from 82.202.206.12: bytes=32 time=97ms TTL=51
Reply from 82.202.206.12: bytes=32 time=86ms TTL=51
To jest serwer w Moskwie. Czy to nie jest czasem tak, że jak nie możesz się z jakimś serwerem połączyć to gra, przekieruje na inny serwer? Tak to powinno działać. Jeśli dostępnych jest tyle serwerów to z jakimś powinno się dać połączyć.
Diagnostyka pingiem niewiele da, serwer może mieć włączą odpowiedź na ping lub nie.
Puściłem też nmap’a, i po wyborze odpowiednich parametrów udało się zobaczyć otwarte porty na serwerze i uzyskać odpowiedź. No ale to i tak nie za dużo daje.
Wszystkie serwy do QC stoją na Azure, więc nie odpowiedzą na pingi i tym podobne.
Poza tym tak jak napisano na forum QC, mogą być problemy z serwerami. I od około miesiąca właśnie są dla niektórych.
A może operator po prostu coś blokuje i tyle? Nie pytałeś go jeszcze?
Rosyjski serw jest używany z reguły do bet i testówek. Też o tym było na forum QC.
O czym Ty piszesz? Masz jak byk napisane: “Ports were always 48800 to 48803”, to skąd Ci się wytrzasnęły tak niskie porty? W dodatku używane do kompletnie innych usług niż granie.
Macie jeszcze jakieś inne wskazówki dotyczące tej sprawy?
Na stronie bethesdy można znaleźć rozwiązanie na błąd 104, tylko że w tym przypadku wywala grę do pulpitu bez podania przyczyny. Można jakoś log wygenerować?
Przekierowanie portów:
UDP 48800 to 48900
TCP 11700 to 11725