Jak sprawdzić czy pójdzie shader model 5.1?

Hej,
Szukam innej opcji niż dxdiag z zakładka wyświetlanie.
Stronka can you run it pokazuje że moja karta gefoce gtx 960m 2gb, wspiera shader model i vertex shader maksymalnie 5.0 i dx 11.1. Z tym że po aktualizacjach pokazuje mi dx 12 i według źródła w sieci dx 12=5.1 shader model.

Nie mam jak pobrać na próbę za darmo gry jak pub g by przetestować, jest jakiś benchmark/test online lub darmowa produkcja wymagająca co najmniej 5.1 pixel shader?

Edit. Gefoce gtx 960m

Nie kombinuj, nie zagrasz, masz kartę o trzy generacje niższą i liczysz na grę w strzelanki:)? W strategie turowe typu civilziation jeszcze ujdzie… Z nowszych gier, podpowiadam, sprawdź czy gra pójdzie na Integrze Vega8 w Ryzenach, tyle warta ta karta :wink:

Playerunknown’s Battlegrounds - Wymagania minimalne

  1. System operacyjny: Windows 7/8/10 64-bit
  2. Procesor : Intel Core i5-4430 lub AMD FX-6300
  3. Pamięć: 8 GB RAM
  4. Karta graficzna: GeForce GTX 960 2GB lub AMD Radeon R7 370 2GB
  5. Dysk twardy: 30 GB HDD

Wpisz sobie model karty + nazwę gry na youtube.
Może ktoś już próbował takiej kombinacji i podzielił się wynikami.

Pewno, że próbował i o tym właśnie mówiłem- na najniższej jest ~30 FPS, na strzelanie trochę mało, tak z 15-20 minimum… https://www.youtube.com/watch?v=D-_DIqznzHo

30FPS wystarczy każdemu, tak mówił pan ubisoft jakieś 10 lat temu :grinning:

Mój błąd pisałem post po wstaniu z łóżka.
Grafika gefoce gtx 960m. Kupowałem ja kiedyś by w GTA v Grać na maksymalnych na laptopie.
Pełna konfiguracja laptopa
msi gl62 7qf,
I5 7300hq 2.50 GHz,
32 GB Ram DDR 4 2200 MHz
Dysk 512 GB Nvme adata odczyt 1800 a zapis 850.
Czasem tworzę ram disk 8 GB 8024 odczyt i 8500 zapis.

PS. Chodzi mi tylko o przetestowanie samych pixel i vertex shaderów jaka wersja reszta to wiedza dodatkowa.

Nie powinno Cię to w ogóle interesować, jeśli karta w ogóle odpala w danej grze.
Jedynym wymogiem w części gier, by się w ogóle odpaliły, jest obecnie wsparcie DX12.

Hej,

Możesz jeszcze zobaczyć, co pokaże GPU-Z w kwestii obsługi Pixel i Vertex Shader.

Pozdrawiam,
Dimatheus