Jak sprawdzić czy z komputerem jest wszystko dobrze?

Witam!

Chciałbym przeskanować komputer żeby mieć pewność że jest wydajny że nie jest zawirusowany itd.

Więc jakim programem i jak zeskanować ew. jakieś logi? ( w tym jestem kompletnie zielony :wink: )

Do stosowania porządku na komputerze mam cleanera oraz program odkurzacz i czyszczę raz na 2 tyg.

Antywirus avast.

Jeszczę chcę dodać że troszkę mi mulą przeglądarki, oraz jeszcze nie dawno mi sie firefox scrashował że aż zacząłem używać opery.

Miałem Wirusa przeglądarkowego MY start ale go usunąłem.

Dziękuje, pozdrawiam.

Witaj

Poczytaj ten temat, opisane jest jak osiągnąć dosyć dobrą wydajność, mi on pomógł.

http://forum.dobreprogramy.pl/stary-komputer-windows-7xp-t493417/

Sam posiadam Avasta, według mnie jest leciutki i wydajny, przy opcji pełne skanowanie wybierz ustawienia oraz ustaw wszystkie zakładki w polu obszary skanowania oraz zaznacz skanuj wszystkie pliki w podpunkcie typu plików. Miałem AVG free lecz był zbyt ciężki, podobnie do Avasta skanował, jeżeli chodzi o dokładność.

Jeżeli chodzi o przeglądarki to zdecydowanie Mozilla Firefox. Podam Ci moje wyniki obciążenia na moim PC :

Chrome - 450k

Mozilla Firefox - 200k

Safari - 350k

Opera - 400k

Ponadto Mozilla Firefox jako jedyna posiada jeden proces w menedżerze zadań, w Chrome jest ok 8-10, często łatwo się tam pogubić, są liczne dodatki takie jak w Chrome.

Sam musisz zdecydować, która przeglądarka lepiej Ci działa, ja zaś zwracam uwagę nie na szybkość działania, a użyteczność jej w % procesora, czyli o jej mocy z jaką pobiera zasoby z komputera, bo jak wiadomo wszystko zależy od sprzętu co okazuje prędkość surfowania po internecie.

logi-http://forum.dobreprogramy.pl/nowy-log-obowi%C4%85zkowy-farbar-recovery-scan-tool-t478727/-dział bezpieczeństwo

 

Jak skończysz akcje z logami to możemy zrobić optymalizacje systemu

Ja jeszczebym dorzucił Malwarebytes Anti-Malware obok tego avasta i wykonał skan tak zwany dogłębny.