Jak sprawdzić jakość łącza?

Witam,

mam taki problem: Mój dostawca daje mi 3Mbps. W dsl.cz mam 2,66Mbps jest ok. Niby prędkość jest ok, i mi wystarcza tyle co mam za to co płacę, więc luz. Ale jak sprawdzić jakość internetu? Przychodzi mi wieczór, gdy wracam do domu i odpalam WoT. Niby śmiga, ale co chwile lag, cho chwile przycinka.

Zdarza się, że pliki w chrome jak pobieram, to mi przerwie i trzeba od nowa ściągać. Zapuszczam PING wp.pl -t i lecą mi czasy na poziomie 90ms a co 20 wyskakuje mi czas powyżej 1000ms. Raz za kiedy pakiet jakiś wyleci. 

Czy jest jakiś sposób by włączyć jakiś soft na cały dzień i noc który będzie monitorował łącze? Dostawca twierdzi, że wysycam łącze (ADSL). Ale jakim cudem ja 3Mbps niesymetrycznego mogę wyssać grając w World of tanks samemu?

Czy możecie mi pomóc zdiagnozować co jest nie tak? Pingi do mojego modemu od strony LAN mam na poziomie 2-3ms, po stronie WAN już około 20ms, a jak pinguję jakiś serwer dalej to jak już pisałem.

Nie wiem tylko jak dostawcy udowodnić, że coś jest na kablach poza moją siecią i że nic nie ściągam a pakiety gubię.

Dziękuję za pomoc.

Możesz  spróbować  włączyć  pingplottera, ustawić sampling na  unlimited i liczbę wyświetlanych na wykresie  sampli na  99999 i zacząć  pingować  jakiegoś googla czy tam innego facebooka - na  wykresie  będziesz miał pokazne  na  jakim węźle  ile  pakietów  się  traci. U mojego dostawcy wystarcza  to do tego aby, w  przypadku gdy straty pojawiają  się  na  ich węzłach juz, uruchomić serwis :slight_smile: A  i WoT jest dziwny z  tymi lagami niekoniecznie musi to być wina  twojego dostawcy