Jak sprawdzić stan płyty głównej, która uszkadza kartę grafi

Znajomy kupił PC w salonie Komputronika. Po roku padła karta graficzna. Była na gwarancji więc naprawili. Po miesiącu padła drugi raz - naprawili. Po dwóch tygodniach padła trzeci raz - naprawiają. W salonie powiedzieli, aby sprawdzić slot karty, ponieważ on może być przyczyną uszkodzeń karty. Jak to sprawdzić? Czy taki przypadek (z płytą główną) obejmuję również gwarancja? Mogę sprawdzić taki przypadek domowymi sposobami (np. jakimś oprogramowaniem)?

Trzeba by wyjąć płytę główną z obudowy kompa i zobaczyć od spodu płyty głównej czy nie jest coś przykopcone w okolicach slotu grafiki, a także stabilizatory napięcia. Płyta wtedy jeśli na gwarancji także trzeba reklamować. Jeszcze jaki ma zasilacz kolega ? :slight_smile:

Sprawdzę co napisałeś.

Gdzie to szukać? Jak wyglądają?

Nie za bardzo kumam dlaczego Ty masz coś sprawdzać, sprzęt na gwarancji to i problem sprzedawcy, a nie Twój.

Też się zdziwiłem. W salonie powiedzieli, że oni nie mogą tego sprawdzić. Nie znam szczegółów rozmowy.

Jeżeli jest gwarancja to jest ich problem żeby usterkę usunąć, ale jeżeli właściciel dał się zbyć jakimiś tekstami jego sprawa.

To tak jakby w serwisie samochodowym przy wycieku np. płynu hamulcowego serwis uzupełnił ubytek i kazał właścicielowi sprawdzić np. pompę, cylinderki, przewody itp.

A jeśli będą się upierać i nie będą chcieli przyjąć?

Oczywiście że tak ,gwarancja dotyczy wszystkich podzespołów ,i niech kolega nic nie sprawdza sam .Sprzęt do serwisu ,nie w częściach ,i maja naprawić/najlepiej wymienić.

Nie mają wyjścia .Muszą przyjąć.

Postraszyć rzecznikiem praw konsumenta, zazwyczaj odnosi skutek wobec nierzetelnych gwarantów.

Mam pytanie czy ktoś spotkał się z błedem av4 disp bo non stop tnie mi kompa i pokazuje niebieską strone z tym błędem może ktoś wie co zrobic