Jak starzeją się karty graficzne(laptopy)?

Witam,
Nie znam się na rynku gier i kartach graficznych i przez to nie wiem jak szybko się one starzeją (chodzi o wydajność na nowszych grach). Czy laptop z gtx1060 max-q na którym obecnie w większości gier jest 60 fps na wysokich, na przykład za dwa lata również będzie sobie radził podobnie czy znacznie gorzej?

Podobnie, jest to karta z wysokiej półki mobilnej i raczej ciężko będzie znaleźć tytuł, który będzie na nim zmulać w najbliższym czasie.

Teraz postęp technologiczny zwolnił, tzn. większą wagę przykłada się do zmniejszenia zużycia energii niż do zwiększania osiągów (bo układy graficzne coraz częściej używane są do obliczeń, a tam różnica kilkunastu watów na pojedynczym GPU może oznaczać tysiące dolarów w rachunkach za pobór energii klastra). Dlatego topowe karty graficzne spokojnie pociągną gry na wysokich detalach przez kolejne 3 - 5 lat a potem na nieco niższych ustawieniach. Nawet na dzień dzisiejszy granie we współczesne tytuły na 8-letnich GPU wciąż jest możliwe.

a gtx 1050 ti też da sobie radę, różnica w cenie w dwóch laptopach o podobnych specyfikacjach jest 1100zł i jest to dla mnie trochę za dużo ( w sensie pieniądze bym miał, ale nw czy proporcje cana do jakości nie będą zachwiane) , tym bardziej, że interesuje mnie fifa i assassyn , a ta pierwsza gra radzi sobie na dużo słabszych kartach a druga jest podobno bardziej oparta na cpu niż gpu. Jak widzę testy to np. w assasynie jest tylko około 10fps różnicy

10 fps to może być tylko albo aż…