Jak stworzyć grę komputerową?


(Maqweel) #1

Witam, tak jak wielu chciałbym stworzyć grę komputerową. Jako ,że z zamiłowania jestem informatykiem wiem ,że wymaga to znać C++, Ruby, Pascala, bla.. bla... bla... .

Ponieważ nie uśmiechało mi się tworzenie gry od kompletnych podstaw postanowiłem skoczyć kilka etapów dalej. Zwróciłem się o pomoc do wujka Google i po kilku minutach miałem coś co mnie bardzo zadowoliło. Chodzi mi o darmowy silnik graficzny Unity 3D. Kiedy odpaliłem pokazową planszę o mało nie spadłem z krzesła. Grafikę można by porównać do Crysisa na średnich detalach. Piękne promienie, ptaki latające mi na głową... coś wspaniałego. Ale do rzeczy, ponieważ jak każdy młodzik mam głowę nabrzmiałą od pomysłów, już po kilku minutach siedziałem w internecie i szukałem tutoraili. Znalazłem ich całą masę jednak niestety wszystkie po angielsku którego znam tylko podstawy (ale akurat Unity rozumiem).

I tu jest moje pytanie: Czy ktoś zna jakiś tutorial po polsku, mógłby mi jakiś przetłumaczyć etc.

Wiem ,że na YT są tutoriale jednak są w większości robione na komputerach klasy Macintosh którego OS się trochę różni od poczciwego Windowsa.

Chodzi mi o tutorial który pokazuje jak zrobić grę FPS tj. Broń, przeciwników, amunicję. Zaznaczam ,że znam osoby które mogą mi zrobić skrypty, modele.

I niech nikt mi nie mówi ,żebym użył w google opcji tłumacz bo wiem jaki będzie efekt (marny).

Liczę na szybką odpowiedź :smiley:

Ostatecznie proszę o linka do jakiegoś silnika z polskimi tutorialami.


(kijek) #2

Bez znajomości chodź podstaw języka C++ nic tu nie zdziałasz, więc radziłbym od niego zacząć. Potem oczywiście jakiś program do tworzenia grafiki 3D, bo obiekty same się nie wyczarują, tutaj polecam Blendera. Ok, mamy język, modele, ale... no tak! Trzeba przecież narysować tekstury, więc trzeba się nauczyć obsługi jakiegoś programu graficznego, np. GIMP. No, w taki sposób doszliśmy do połowy listy wymaganych umiejętności. Bardzo ważna jest znajomość matematyki, bez tego nawet nie zrozumiesz programowania. Koleją bardzo ważną umiejętnością podczas tworzenia gry jest fizyka! A tą ostatnią jest logiczne myślenie. Życzę miłych lat nauki, jeśli po roku napiszesz pacmana w konsoli, to jest dobrze.

Uh... zapomniałem o jeszcze jednej, niezbędnej umiejętności, a jest to znajomość języka angielskiego, w internecie znajdziesz mało rzeczy po polsku dotyczących programowania.


(MaRa) #3

By stworzyć coś w rodzaju Crysisa potrzeba wyłożyć z kieszeni kilka milionów i zatrudnić paru specjalistów.

Nad grami pracują całe zespoły ludzi, każdy z nich jest dobry w swojej dziedzinie. Jeden człowiek tego nie ogarnie.


(klopas) #4

bla bla bla...

ja mam propozycję, zrób nowe misje do gta sa, jakieś ciekawe itd. ale nie dodatkowe tylko każda nowa, przerób pliki z językiem i dodaj parę animacji...

przejdzie ci :smiley:


(Luxor) #5

Na soldata nie wydano kilku milionów...


(kijek) #6

Wiesz... Soldat nie jest w 3D, zresztą jest grą darmową, tworzoną przez jednego człowieka bez wykorzystania specjalnych silników, jak na przykład ten wykorzystany w Crysisie.


(Gardner) #7

Maqweelm jak tak bardzo ciebie interesuje robienie gier, a chcesz iść po łatwiejszej drodze to poszukaj informacji o MultiMedia Factory 2 albo The Games Factory (właściwie to to samo, MMF jest kontynuacją TGF). W Polsce są fora z wieloma tutorialami jak, co i gidzie żeby zrobić proste platformówki 2D.


(klopas) #8

samemu możesz zrobić gierkę 3D, nie ma problemu większego... pytanie ile ci to zajmie... no i najłatwiej to na czyimś silniku, ale większa satysfakcja jest ze zrobienia swojego :stuck_out_tongue:


(kijek) #9

O właśnie... gdy jesteśmy już przy temacie chodzenia na łatwiznę, to w Blenderze, który ma wbudowany silnik (BGE- Blender Game Engine) można bez znajomości żadnego języka programowania stworzyć prostą grę FPS, w której można strzelać do tarczy.

Tutaj znajdziesz pomoc: http://troman.pl/


(Maqweel) #10

W blenderze się bawiłem, ale wolę znacznie mniej skomplikowany program jakim jerst Wings 3D, a tak na marginesie- Unity 3D ma podbony do blendera interface


(system) #11

paru? paruset ;] takie gry tworzą zespoły złożone z masy ludzi, każdy jest mistrzem w swojej wąskiej specjalizacji. Jedna osoba nie zrobi gry na wysokim poziomie, może zrobić ciekawą grę opartą na fajnej fabule, ale nigdy nie osiągnie możliwości sprzętowych pracując sama.

PS. Ktoś tam pisał o GIMPie? Kto Ci będzie robił w gimpie ;] pakiet od adobe i nic wiecej nie warto ruszać.


(Maqweel) #12

Jezu, nie będę przecież robił nowego Far Cry czy Gears of war... . Chodzi mi o prostą gierkę tyle ,że w 3D


(kijek) #13

Tak, tak, tak, wmawiaj to sobie dalej. Porządny grafik zdziała o wiele więcej w GIMPIE, niż średnio-zaawansowany mając do dyspozycji pakiet Photoshop, który zresztą niemało kosztuje.


(Luxor) #14

Co kosztuje yy, wszyscy moi znajomi mają za darmo ckrackowany czy inne cuda... Żeby grę stworzyć trzeba zatrudnić nawet kilkunastu specjalistów i dać im na rękę z 5000zł to wtedy po jakimś czasie stworzy się ciekawą gierkę :smiley:


(foreste) #15

Programem unreal developer kit ;D.


(klopas) #16

w sumie grę Gothic nie robiła ogromna ilość osób, wystarczyła sensowna fabuła :stuck_out_tongue:


(system) #17

Mówimy o roku 2010, a nie 2000. 10 lat temu był inny sprzęt inne możliwości i wtedy zrobienie gry było czymś innym niż teraz.


(klopas) #18

bo? bo świat opanowały "dzieci grafiki" (zwrot skradziony komuś :smiley: ) bo dla mnie grafika jest na samym końcu, mimo tego że jest 2010 nadal gram w takie paskudne gry jak FF7, gothici 1 i 2, AoE2, Quake 3 Arena, Unreal Tournament 99 i co, nadaję się na szubienicę nie? :smiley: nowe gry pójdą u mnie ale ich po prostu nie chcę, przejechałem się na paru tytułach pozbawionych skomplikowanej fabuły, ogromnej grywalności, jedynie co miały to grafikę... to tak jakby jeździć lamborghini z silnikem od malucha i bez żadnego wyposażenia... może i ładny ale co mi po tym?


(roobal) #19

Zainteresuj się kursem programowania w C++ _ Od zera do gier kodera _ czy jakoś tak, nie pamiętam dokładnie nazwy. Co do tekstur to tak jak pisał kijek - Blender i na YT na oficjalnym kanale masz pełno tutoriali. Ja jednak proponuję zastanowić się czy tworząc grę chcesz być programistą czy grafikiem, bo robiąc obie rzeczy i co najważniejsze dopiero zdobywając wiedzę, za dużo tego będziesz miał do przyswojenia i szybko się zniechęcisz. Jak pisał kijek stwórz najpierw coś konsolowego a potem bierz się za duże rzeczy ale to też radzę przyłączać się do jakiś projektów, sam nic wielkiego nie stworzysz, przynajmniej nie w krótkim czasie.

Gdyby osiedla miał projektować i budować jeden człowiek to pewnie do dziś byś nie miał gdzie mieszkać :slight_smile:

Pozdrawiam!


(Maqweel) #20

Joz mam program- Unity 3D