Jak stworzyć grę komputerową?

Witam, tak jak wielu chciałbym stworzyć grę komputerową. Jako ,że z zamiłowania jestem informatykiem wiem ,że wymaga to znać C++, Ruby, Pascala, bla… bla… bla… .

Ponieważ nie uśmiechało mi się tworzenie gry od kompletnych podstaw postanowiłem skoczyć kilka etapów dalej. Zwróciłem się o pomoc do wujka Google i po kilku minutach miałem coś co mnie bardzo zadowoliło. Chodzi mi o darmowy silnik graficzny Unity 3D. Kiedy odpaliłem pokazową planszę o mało nie spadłem z krzesła. Grafikę można by porównać do Crysisa na średnich detalach. Piękne promienie, ptaki latające mi na głową… coś wspaniałego. Ale do rzeczy, ponieważ jak każdy młodzik mam głowę nabrzmiałą od pomysłów, już po kilku minutach siedziałem w internecie i szukałem tutoraili. Znalazłem ich całą masę jednak niestety wszystkie po angielsku którego znam tylko podstawy (ale akurat Unity rozumiem).

I tu jest moje pytanie: Czy ktoś zna jakiś tutorial po polsku, mógłby mi jakiś przetłumaczyć etc.

Wiem ,że na YT są tutoriale jednak są w większości robione na komputerach klasy Macintosh którego OS się trochę różni od poczciwego Windowsa.

Chodzi mi o tutorial który pokazuje jak zrobić grę FPS tj. Broń, przeciwników, amunicję. Zaznaczam ,że znam osoby które mogą mi zrobić skrypty, modele.

I niech nikt mi nie mówi ,żebym użył w google opcji tłumacz bo wiem jaki będzie efekt (marny).

Liczę na szybką odpowiedź :smiley:

Ostatecznie proszę o linka do jakiegoś silnika z polskimi tutorialami.