Jak stworzyć prostą grę 3d?


(Tomek545) #1

Witajcie od pewnego czasu interesuję się tworzeniem gier komputerowych. Problem w tym, że nie wiem jak stworzyć grę. Nie znam żadnych języków programowania (no chyba, żeby zaliczyć do tego HTML). Czy grę można stworzyć w HTML’u? Gra może być grą przeglądarkową. Wzoruję się trochę na grze BeGone.


(LonngerM) #2

Hmm… jeśli chcesz stworzyć prostą grę w 3D zainteresuj się darmowym silnikiem Unity 3D - jest dużo tutoriali na YT nawet w języku polskim. Jednak tutaj warto zainteresować się jakimś językiem programowania.

Ewentualnie jest też darmowy silnik (do zastosowań nie komercyjnych) UDK.

W samym HTML-u nic nie napiszesz… no chyba, że będzie to HTML 5


(Drobok) #3

Ta, a korzystając z html5 (canvas) i tak pisze się w js :stuck_out_tongue:

(polecam canvas, jest nawet darmowy silnik 3d, masz do niego przykłady kodu etc :P) :arrow: google it :slight_smile:


(Frankfurterium) #4

To jakiś musisz poznać, i to dobrze. Bo to tak samo, jakbyś trzymając w dłoni narysowany kredkami obrazek chciał zbudować dom, nie umiejąc położyć cegły na cegle, o mieszaniu zaprawy nie wspominając. Gra to po prostu ogromnie złożony program komputerowy. Nawet mimo wielu darmowych pomocy (w tym całych silników graficznych) nie napiszesz gry metodą drag&drop + parędziesiąt linijek kodu. Nie znasz nawet absolutnych podstaw, a chcesz wspinać się na Everest. Everest, bo prawie każdy początkujący programista chce stworzyć grę albo system operacyjny. 99,9% nigdy nie będzie to dane, bo rzucają to w cholerę, kiedy tylko sobie uświadomią, jak odległy to cel. Na początku pobaw się w modowanie jakichś popularnych gier. Sprawa nieprosta, ale tak naprawdę malutki procent wysiłku potrzebnego do stworzenia własnej gry.


(pstrowsky) #5

Podobno nawet w Blenderze da się robić gierki :slight_smile: Powodzenia.

Tu mam kilka przykładów,

Gdzieś miałem jeszcze kolesia opisującego na YT cały proces tworzenia swoej gierki, jak znajdę to wrzucę linka do jego profilu :slight_smile:

… ok mam poszukaj soie materiałów o Overgrowth

a na zachętę -