Jak stworzyć sieć wifi z lana

Mam pytanie, otóż posiadam laptopa i internet podłączony do niego poprzez sieć lan, osiedlową, zabezpieczoną filtrowaniem ip po adresach mac (czy jakoś tak, przepraszam, ale nie znam się dokładnie na tym), chcę z tego połączenia stworzyć taką sieć wifi, odbieraną poprzez karte wifi w laptopie, aby mieć bezprzewodowy internet w całym domu i ogrodzie (około 5-10m). Czy takie rozwiązanie jest możliwe i jakie urządzenia były by mi potrzebne.

Witam! !!

Owszem jest jak najbardziej możliwe. Otóż potrzebne byłoby Ci urządzenie np. TP-LINK TL-WR542G, do którego podłączysz się poprzez kabel LAN(4 porty) lub bezprzewodowo. Urządzenie posiada funkcję klonowania adresu fizycznego MAC, także nie będzie problemu z połączeniem się z osiedlową siecią. Jeśli miałbyś pytania i chciałbyś bardziej szczegółowo, to napisz. Pozdrawiam

Kolego DMarcus, a nie da sie tego zrobic bez dodatkowych urzadzen?

Nie znam sie na tym za bardzo, ale nie ma mozliwosci na win XP HE udostepnic internetu z LANu na karte WiFi? tak zeby z laptopa udostepnic internet na inne urzadzenia?

Da się i bez urządzenia.

Tylko nie bardzo rozumiem te inne urządzenia, bo skoro laptop by rozsyłał Internet to czym byś go odbierał ?

No ale, włączasz w latopie obydwa połączenia sieciowe, WLAN i LAN, Prawy Przycisk myszy(PPM) na połączeniu LAN i przechodzisz do zakładki zaawansowane i zaznaczasz tam obydwie opcję udostępniania, później wyskoczy, że karcie WLAN przypisze IP 192.168.0.1, maskę domyślną i serwer DHCP, klikasz OK, windows to ustawia tak jak wcześniej napisał :stuck_out_tongue:

Musisz jeszcze zrobić sieć Ad-Hoc, gdzieś w programiku od karty radiowej musisz mieć możliwości wyboru sieci i wybierasz sieć Ad-Hoc a nie Interface, wpisujesz nazwę i idziesz na to swoje urządzonko które ma odbierać Internet. Tam szukasz tej Twojej sieci Ad-Hoc i łączysz się z nią, jeżeli się połączy to adres IP powinno bez problemów pobrać i internet już być.