Jak stworzyć symulację routera?


(Siema1234) #1

Witam.

Będę organizować ze znajomymi pewien wypad za miasto w formie gamingowego bootcampu. Bierzemy sprzęt i gramy obok siebie razem. Kwestia jest jedna: kolega na miejscu ma router, do którego podepnie się tylko 1 lub 2 osoby. Z tym nie ma problemu akurat bo będzie nas 4 i ktoś sobie zahostuje z telefonu. Jednak jak sprawdzić czy na jego necie pociągną 3 komputery? Może konkretniej: jak zasymulować coś takiego np. w LoL'a byśmy mogli zobaczyć jaki będzie ping. Dodam, że kolega ma wg. speedtestu 20Mbps jednak w rzeczywistości wynosi około 2,5Mbps (Download).

Dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam.


#2

Rozumiem że dostęp mobilny. Krótko - nie da się.


(Siema1234) #3

Znalazłem program NetSim i on umożliwia mniej więcej coś takiego tylko jest dość skomplikowany. Do czego dostęp mobilny? Czyli jedyną opcją jest podłączyć 3 kompy do routera i wtedy sprawdzić jaki będzie ping?


(bachus) #4

Test rzeczywisty to raczej jedyna możliwość - jest zbyt dużo faktorów, które przy symulacji mogą zakłamać wynik.


(roobal) #5

Nie tylko szybkość łącza ma wpływ na opóźnienia, ale urządzenia sieciowe, medium sieciowe. Jeśli będziecie grali po lokalu, to opóźnienia powinny być na poziomie 5 - 10 ms. Najniższy będzie miał ten, u kogo będzie stał serwer, poniżej 5ms. Jeśli gracie po lokalu, to Areh ma rację z mobilnym netem nie pogracie. Jeśli gracie przez neta, to z mobilnym netem też kiepsko, prawdopodobnie będzie miał duże opóźnienia. Na to wpływ ma właśnie medium.


(Siema1234) #6

No dobra ale jeśli wszyscy na necie kabelkiem będziemy podpięci? Da się określić mniej-więcej wymaganą prędkość łącza by udźwignęło ono 4 komputery (TS + gra tylko)?


(Xins) #7

ts ewentualnie u siebie postawić chociaż jak będzie cie w kupie to po co wam ts ? na mobilnym nie da się grać… zbyt duża zmienność parametrów (innych klientów korzystających z tego samego bts’a) druga rzecz to wydajność pakietowa tego modemu. nie polecam. na łączu stałym można pograć ale nie na mobilnym.


(MatX_) #8

Bez przesady… na internecie mobilnym da się grać choć oczywiście wszystko zależy od operatora, technologii i lokalizacji. Można przyjąć, że  bez problemu da się osiągnąć w miarę stabilne pingi do polskich serwerów w okolicach ~40 ms do europy około 60-70 ms, użycie łącza przy grze + TS to nie więcej jak 1-2 mbps przy 4 PC’tach, wydajność pakietowa nie ma tutaj znaczenia, przecież nie będą pobierali torrentów…


(Siema1234) #9

MatX_ jedna z sensowniejszych odpowiedzi tutaj. Pytałem też na innych forach i specjalistów i są zgodni z twoim komentarzem. Dzięki :wink: