Jak stwożyć "silnik" gry?


(system) #1

Jakim programem radzicie tworzenie własnej gry (RPG)(oprawa graficzna 3D) Od czego zacząc?


(Trance) #2

"stwożyć" ??

ja radziłbym zacząć od słownika ortograficznego :stuck_out_tongue:

a na serio to zacznij naukę od C++


(Phobos64) #3

To nie takie proste. Nie zależnie od tego czy użyjesz programu typu Game Studio A7, czy może jakiegoś języka programowania (zaimplementowany engine 3d ma np Pure Basic), stworzenie gry wymaga znajomości programowania (skrypty, kod), tworzenia obiektów 3d, teksturowania, animacji itd. W przypadku tworzenia od zera takiego engine'u potrzebna jest znajomość nie tylko C++ (dla przykładu) ale również DirectX albo OpenGL a to nie jest kaszka z mleczkiem. Można wykorzystać też gotowe engine których jest całkiem sporo. Mowa oczywiście o pełnym 3d.

Na pewno łatwiejsze jest stworzenie engine pseudo 3d z rzutem izomerycznym albo obrotem co 90 stopni (przed boomem na akceleratory 3d bardzo często używany w całkiem dobrych grach cRPG). Algorytm w tym drugim przypadku jest całkiem prosty do zrobienia, a grafika może być robiona tylko na Photoshopie, wystarczy sobie narysować siatkę z perspektywą, parę rodzajów ścian i odpowiednio je ponakładać, potem poprzycinać, a następnie w odpowiedniej kolejności łączyć w jeden obraz. Napisałem coś takiego dawno temu w pascalu, a grafikę robiłem TrueSpacem. Efekt był całkiem niezły :wink:

Natomiast jeżeli chcesz małym nakładem wysiłku stworzyć grę typu Wiedźmin czy Ghotic to niestety zapomnij. Jest co prawda 3d Game Maker, ale jak wygląda tam sprawa gier typu cRPG z tworzeniem postaci, jej rozwojem, fabułą i zadaniami, parametrami typowymi w grach RPG niestety ci nie powiem, ale raczej bym się tam takich rzeczy nie spodziewał.

Poza tym powiem ci jedno, ty na 90% wcale nie chcesz jej pisać, dłubać w kodzie, zmieniać algorytmy, rysować map, tworzyć obiekty, poprawiać błędy... Chcesz napisać grę, ale... najlepiej żeby zrobił to ktoś inny :wink: Wiem z własnego doświadczenia, też zawsze chciałem napisać grę i szybko mi przechodziło. Ale... masz szansę! TP ogłosiła konkurs na pomysł na grę RPG, masz jeszcze trochę czasu, ale radzę ci się śpieszyć.


(Blotny) #4

Ciężko Ci będzie coś samemu fajnego zrobić. Dużo lepiej by było, gdybyś miał jakąś pomoc w postaci doświadczonego programisty i grafika.


(Xaros) #5

No i też popatrz na to w ten sposób, Jak Titan Quest czy Loki, diablo itp powstają parę lat w sporej grupie nie tylko grafików, programistów a także dźwiękowców. Gra komputerowa to kombajn programistyczny. jest to bardzo zaawansowana struktura. Zacznij od języka programowania jak c++ i twórz gry typu mario, a rpg zostaw na przyszłość.

Pozdrawiam, Xaros


(Blotny) #6

Fakt. Taki STALKER - cała atmosfera jest wokół dźwięku. Coś huknie, przeleci, szelesty, rosyjskie podśpiewki...


(klopas) #7

najpierw naucz się C++ a potem winAPI a potem dopiero wykuj directdraw... na końcu zajmij się direct3d no i zrób własny silnik :wink: minimum 0,5 roku nauki c++ musisz poświęcić...

BTW. patrzcie na takiego Gothic 1 i 2... nie mieli super firmy itd. młodzi programiści + kilku ludzi od reszty i jaka wspaniała gra wyszła? :wink: ale oni c++ uczyli się od 14 roku życia :smiley: a jak wydali grę no to mieli po 16lat z tego co pamiętam :slight_smile:


(kijek) #8

Po pierwsze C++, potem jakieś biblioteki 3d, nazw nie pamiętam, ponieważ dawno już się nie interesuję programowaniem, ale tutaj coś znajdzesz: http://www.gamedev.pl/