Jak to podkręcić


(Pemowsk1) #1

witam

mam jakiegoś upierdliwego biosa o nazwie Phoenix version 4.6 rev. 1.11.1183 for Fujitsu Siemens. nie wiem ale zdaje mi się że w nim nie można podkręcić procka bo nie ma żadnych tego typu opcji. jakiś uproszczony ten bios. może ktoś wie czy można go jakoś rozszerzyć czy coś ??


(Shawn Michaels) #2

Najprostrzą metodą jest wgranie najnowszego biosu ewentualnie możesz sprówbować przez programy w windzie


(Pemowsk1) #3

a ile tak na łoko wgranie biosa żeby nie było że bardziej opłaca się nowego kompa kupić


(Lukasz Graffix) #4

Nowy bios wgrywasz sam... Ściągasz go ze strony producenta i aplikujesz... :wink:


(Pemowsk1) #5

aha :D:D:D:D no to na świętach pokombinuje

dzięki

wesołych świąt


(Dudas bad boy) #6

Nooo nie radze :? jeżeli sie nie znasz lepiej nie próbuj. Jeśli coś Ci nie wyjdzie komp do kosza sie nadaje.


(Venice3000) #7

:shock: uuu to musiałby konkretnie pokombinować :wink: - allle ewentualnie nieszczęście dla płyty głównej :!:


(Pemowsk1) #8

no to może ktos jakąś instrukcje podrzuci ??

ps. mogę wgrać innego biosa niż phoenix ???


(Michal Kolatek) #9

http://www.opoka.org.pl/varia/internet/bios.html

Nie, lepiej pójdź do znajomego z zasilaczem awaryjnym, lub do serwisu jak coś zepsują to będzie na nich ;] Mniejszy koszt niż nowa płyta.

Jaki masz proc, płytę model i rev (będzie na płycie np. ECS K7VZA między slotami PCI REV lub PCB (oznacza to samo) np. Rev/PCB 1.0, do tego modelu pobierz bios), i zasilacz. Jak obecna wer. biosu nie pozwala na podkręcanie to nowa pewnie też więcej nie winiesie w kierunku o/c. Sprawdz w biosie czy masz opcję Voltage/ Frequency Control lub Overclock Navigator.


(Pemowsk1) #10

nie mam żadnych takich opcji. na górze są 4 albo 5 zakładek.


(Lukasz Graffix) #11

Nie koniecznie cały komp od razu... Do kosza pójdzie płyta główna i ewentualnie zasilacz... :smiley:


(Pemowsk1) #12

ej ludziska a mogę zrobić tak żeby bardziej obciążyć karte graficzną a odciążyć procka ???

karte mam radeon 9550 128MB a procka pentium IIIE 800


(system) #13

tu podkrecenie tez zaduzo nieodciazy grafy,poprostu jest to zaslaby proc do tej grafy.

srednio z tego prokab 930 co lepsze 1000 .Zalezy jeszcze jaki mnoznik masz na tym procku 6 czy 8 bop byly dwa rodzaje tego procka

6x133 i 8x100 ten drudi lepiej sie krecil.


(Pemowsk1) #14

mi chodzi o to żeby prockowi ulżyć

no bo mam gre Star wars empire at war i jak się ładuje główne menu to się wyłącza i wraca do pulpitu


(system) #15

i sie dziwisz wymagania co do procka to

Required: Intel Pentium 1.0 GHz or AMD Athlon 1.0 GHz

Recommended: Intel Pentium 4 2.0 GHz or AMD Athlon XP 2.0 GHz

a ty jeszcze prockowi chcesz ulzyc :o

przeczyscic chlodzenie cpu,przesmarowac nowa pasta,podkrecic z glowa,ustawic dobrze ram i wtedy niebedzie sie wieszalo.


(Pemowsk1) #16

nie mogę podkręcić procka bo bios nie pozwala a komp mi się nie wiesza tylko gra się wyłancza

ps. skoro tomb raider legend mi działało bez ściny to czemu to ma nie działać ??