Jak tworzy się grafikę w grach?

Chodzi mi o to jak tworzy się grafikę do profesjonalnych gier? Jak zacząć coś tworzyć? Czy projekty rysowane są w programach graficznych za użyciem myszki czy na tabletach?

najczęściej są robione programem 3D Studio max i do tekstur Photoshop(tekstury np. rysuje się własne na tablecie)

Od razu mowie że gry 3D sam nie zrobisz.

kremuwa , do tego są potrzebne spore umiejętności, wyobraźnia i talent, a także b.dobry sprzęt :stuck_out_tongue:

Poczytaj jakieś tutoriale do blendera (jest on darmowym programem do tworzenia projektów 3D)

Spokojnie, stoję na ziemi, wiem o tworzeniu gier więcej niż może się wydawać po pierwszym, pisanym na szybko, poście =). Moja siostra chciałaby robić sprite’y do gry 2D i zastanawiam się, czy do tego potrzebny jest tablet? Czy tak właśnie robią to profesjonaliści :wink:

jeżeli ma zdolności rysowania itp, to na tablecie :smiley:

kremuwa , popatrz na google/youtube jakieś wywiady dot. tworzenia gier, może to Ci jakoś pomóc.

warto pamiętać że sama gra w sobie wymaga ogromnych umiejętności programistycznych, bo tak dokładnie analizując: GRA to wielki program który steruje grafiką. Poza tym odpal jakąs dobra gre i przeczytaj sobie liste autorów… ilu ludzi to tworzy.

Ludzie, ja nie chcę tworzyć gier x). Po prostu pytam, jak robić samotnie autorskie sprite’y 2D. Czy profesjonaliści robią to na tabletach?

tak, robią na tabletach…

lub … rysują na kartce i wrzucają do kompa poprzez skaner a potem to obrabiają ładnie photosohope… i zmniejszą jak ma być do gry 2D

Proponuję zobaczyć, jak to wygląda tworząc Gimpem i Blenderem :wink: http://vimeo.com/5667694# co nie znaczy, że jest to proste. To tylko jeden zwykły, dobrze wyglądający kamień low poly. Ale GameEngine daje naprawdę duże możliwości :wink:

A tu przykładowa gra zrobiona w GameEngine

Tak na szybko - GameEngine to silnik 3D czy coś innego…?

kremuwa , silnik gry ;]

Właśnie to miałem na myśli pisząc silnik 3D =). Sprecyzowałem tylko, że chodzi o trzeci wymiar.