Witam tak jak w temacie ! Dodam, jestem zielony oglądałem filmiki itp ale nie ogarniam, może ktoś krok po kroku mi to wyjaśni.
Posiadam komputer do którego mam podłączony internet z ROUTERA, a internet z laptopa biorę z WiFi właśnie.
Wiadomo, na komputerze mam dużo więcej danych itp, ale nieraz jest taka potrzebna że coś na laptopa musze skopiować z komputera, ale żeby nie chodzić 100x i kopiować, chciałem sobie jakoś dyski udostępnić poprzez sieć żebym widział je w laptopie.
Teraz pytanie… JAK TO ZROBIĆ ?
Posiadam Windowsa 10 na obu sprzętach. Bardzo proszę o pomoc.
Oba komputery mają mieć ustawioną tą samą grupę roboczą (prawym klawiszem myszy na Komputer -> Właściwości), folder udostępniasz we właściwościach, będziesz widział go na drugim komputerze w “Moje miejsca sieciowe”, czy jak tam ten folder się teraz nazywa (chyba po prostu “Sieć”).
Nie jestem pewien, ale chyba żeby to działało prawidłowo, trzeba mieć ustawione hasło do konta w systemie.
Przez grupę domową nie, przez udostępnianie zaawansowane dało się (zresztą przez zaawansowane dyski były by default udostępnione, tyle że do tego jeszcze zabezpieczone).
Lepsze rozwiązanie to udostępnienie konkretnego folderu. Szczególnie jeśli mowa o wifi - chodzi o bezpieczeństwo.
Chciałem po prostu udostępnić dysk z komputera na laptopa i nie wiem jak to zrobić, jak zrobilem grupe domową to wiadomo tam dysku nie ma, a ja chce dysk np. E ?
Znajdź najpierw gdzieś w opcjach (panel sterowania, opcje sieci, opcje internetowe) lub niech ci ktoś pomoże i włącz w komputerze i laptopie udostępnianie plików i drukarek tak aby twój komputer był widoczny w sieci (gdzieś tam coś takiego pisze w pomocy - może)… i to powinno już ci wystarczyć do samodzielnych dalszych kroków.