Router to Sagem Fast 2704 od Orange (zresetowany do fabrycznych), podłączyłem do po LAN do komputera z Windows 10, który jest podłączony do WiFi. Włączyłem udostępnianie. Nie wiem co dalej z tymi IP
Proszę o pomoc, widziałem, że kiedyś @roobal wypowiadał się w podobnym wątku
Nie powinieneś mieć 192.168.2.1 na obu urządzeniach. Skoro ten Sagem ma robić za router a nie switch to powinieneś konfigurować połączenie z komputerem w WAN, dla LAN wybrać jeszcze inną sieć, która będzie NATowana na ten adres z .2.
Także moje starania nic nie dały, proszę więc o instrukcje co tutaj poprawić i jak.
Komputer ma Peppermint OS i LAN na płycie głownej oraz WiFi na PCIe.
WAN w routerze ustaw tak samo jak robileś to dla Windows. Nie ma potrzeby tam nic zmieniać. Dla tego “Wired connection 1” ustaw adres taki sam jak ustawiałeś w Windows dla eth.
Albo w ogóle nie ustawiaj adresu w tym “Wired connection 1” a na WAN routera wybierz pobieranie adresu przez DHCP.
Nie znam się na klikadłach, dużo prościej to ogarnąć 2-3 komendami z terminala.
Nie nic, tylko ustawiasz (tak jak masz teraz) Shared to other computers a jedynie usuwasz ten adres (który jest optional). Nie jestem pewny czy to zadziała, bo w życiu tego graficznego narzędzia nie używałem.
Przesadzasz. W artykule, który podesłał @vries wszystko jest dokładnie opisane.
Twoim zadaniem nie jest zgadywanie, tylko zrozumienie jak to działa i zastosowanie wiedzy. Jeśli coś jest niejasne możesz poprosić o wyjaśneinie, ale konkretnych komend ja Ci nie podam.
Samo wymaga gatewaya.
Tak, robię dokładnie tak jak działało na Windowsie. Jest to nieco inaczej niż na screnshotach, bo potem poprawialem na tak:
<-eth
Na Linuksie też się da. Czy w tym konkretnym klikadle, nie wiem, pewnie się jakoś da. Popytaj Google. Możesz też spróbować ustawić gateway, który przynajmniej jest z tej samej sieci do adres jaki nadajesz. No i masz drugą próbę możliwą, czyli całkowity brak adresu + dhcp na wanie routera.