Jak udostępnić pliki w sieci wi-fi?

witam,szukałem,nie znalazłem…

Mam router i z niego ciągnę bezprzewodowo internet na 2 laptopy. Chciałbym teraz zrobić tak abym mógł udostępniać poszczególne pliki i foldery między tymi komputerami.

Jak,za pomocą czego mam tego dokonać ? ; ) Bo jestem zielony jeśli chodzi o sieci…dopiero nabieram wprawy ; )

Poproszę o w miarę prostą,krok po kroku instrukcje

Pozdrawiam

Standardowe udostępnianie plików w windows + ustaw tą samą grupę roboczą.

Komputery będą widoczne w otoczeniu sieciowym.

Tego się nie da zrobić w miarę prosto, czasami się udaje bez konfiguracji ale ogólnie- nie potrzebujesz tego, to się nie męcz, nie ma sensu…

u mnie na głównym kompie grupa robocza to WORKGROUP więc teraz muszę tylko utworzyć taką samą nazwę grupy roboczej na drugim kompie i podłączyć się pod tą grupę czy stanie się to autmatycznie ?

Jeśli chodzi o udostępniania to rozumiem że chodzi o zakładkę “udostępnianie” pod ppm danego folderu ?

Utwórz grupę np. SIECIUNIA na obu kompach i będą się one widzieć.

Tak, ale też o usługę nieudostępniania samą w sobie

Witam Wszystkich. A może znacie jakiś program który by pomógł utworzyć taka sieć bez pomocy udostępniania Windows? Coś co by działało jak serwer ftp tylko, że po sieci lokalnej wifi, bez konieczności łączenia się z internetem.

Każdy Windows XP ma serwer ftp. Możesz z niego skorzystać.

Naprawdę nie wiem jaka jest trudność w kliknięciu PPM na folder i wciśnięciu udostępnij.

Nie ma nic trudnego w takim udostępnianiu plików poza tym, że jest to meczące, niewygodne i długo trwa zanim system przeszuka sieć. A mi chodzi o proste powiązanie ze sobą dwóch komputerów, udostępnienie całego dysku bez konieczności udostępniania każdego nowego utworzonego folderu i fajnie gdyby to wejście przez sieć na dysk było chronione hasłem.

Pozdrawiam.

Ustaw serwer WINS na obydwu maszynach i wyszukiwanie będzie błyskawiczne.