Jak umieścić partycje dla Linuksa gdy na dysku sa juz cztery

Chciałem zainstalować sobie Ubuntu 11.04. Za pomocą programu ultraiso rozpakowałem .iso na pedndrivie, za pomocą opcji wypróbuj dostałem się na lunuksa i tam odpaliłem program Gparted żeby stworzyć sobie partycje i zainstalować sobie na twardzielu tego linuksa. Jednak okazało się ze na dysku są już 4 partycje, a więcej nie można.

http://zapodaj.net/5523984d488cf.png.html

Posiadam laptopa Samosung RF511 i jest tam taki podział partycji jak powyżej przedstawiłem. Ogólnie to bym usunął ostatnią partycje 2.34 MiB ale nie znam się tam tym i nie wiem czy nie usunę tym samym jakiejś partycji recowery albo coś innego ważnego. Poza tym partycje dla linuksa zrobiłbym kosztem partycji d czyli 473.71 GiB, ale jest ona tu jakoś dziwnie przedstawiona - sda3 a poniżej sda5 i nie wiem o co tu chodzi.

sda3 jest partycją rozszerzoną, na której możesz założyć kolejne woluminy (partycje).

Zmniejsz rozmiar sda5 i załóż kolejne partycje, albo pozwól instalatorowi Ubuntu zająć się wolnym miejscem.

Gilange ,

Zapoznaj się z tematem i popraw tytuł tematu na konkretny, mówiący o problemie. W celu dokonania zaleconej korekty proszę użyć przycisku Edytuj przy poście otwierającym ten temat.

Zignorowanie zalecenia będzie skutkowało przeniesieniem tematu do Kosza.

Czyli nie ruszając niczego mogę po prostu kosztem sda5 zrobić partycje (root, home, swamp) nie przejmując się tym, że liczba partycji będzie większa od 4. no i jeżeli wszystko zrobię pomyślnie to nie powinienem naruszyć danych na windowsie który będzie obok linuksa?

Partycja sda3 to partycja rozszerzona, partycja rozszerzona to partycja podstawowa rozszerzona o możliwość tworzenia partycji logicznych, tzn. na partycji możesz tworzyć kolejne partycje, takie podpartycje. Partycję sda3 możesz usunąć, sformatować lub utworzyć na niej kolejne partycje logiczne.

http://www.dobreprogramy.pl/roobal/Inst … 20822.html

partycjonowanie-dysku-pod-instalacje-linux-t343058.html