Jak umieścić stronę w internecie za pomocą laptopa?

jak zamieścić stronę w internecie tak, aby mój laptop z vistą był serwerem?

PS: czy strona działałaby, gdyby laptop był wyłączony?

@ps nie,

Co do tematu da się o ile masz ZEWNĘTRZNE IP. Inaczej nie o ile administrator twojej sieci nie przekieruje ci portów. Poza tym potrzebujesz domenę + łącze dsl. Serwer postawisz np xampem ;]

nie śmiej się, ale jestem całkiem zielony więc mam kilka pytań:

  1. co to znaczy ,Zewnętrzne IP"?

  2. o jakie porty chodzi?

  3. co to łącze dsl.?

  4. co to xampem?

Technicznie rzecz ujmując to domeny nie potrzebuje bo można się łączyć bezpośrednio po IP (choć to dość kłopotliwe), łącze też w zasadzi mogło by być każde (nawet modemowe wdzwaniane) pod warunkiem że IP by był zewnętrzny i by były przekierowane odpowiednie porty.

Ale jeszcze trzeba pamiętać o promocji strony aby ludzie mogli na nią trafić bo jeśli nie prowadzi do niej żaden link to google ani inne wyszukiwarki nigdy jej nie zaindeksują a nawet jak już strona trafi do indeksu to i tak gdzieś na szarym końcu…

Jeśli się nie znasz to proponuję ci poszukać w google i wikipedii znaczenia niezrozumiałych zwrotów oraz poszukać opisów typu “stawianie serwera dla zielonych”.

Nie prościej założyć stronę na jakimkolwiek darmowym serwerze np cba.pl albo yoyo.pl?

Oszczędzisz sobie nerwów, lepiej poznasz zasadę co potem umożliwi ci uruchomienie własnego serwera, nie zaczynając z zerową wiedzą.

I przy okazji zaoszczędzisz prąd.

“xampem”

wpisz w google “wamp”, “lamp”, “krasnal” :slight_smile: