Witam!
Niestety wczoraj ściągnąłem sobie jakiegoś wirusa. Na Discordzie do każdego mojego znajomego wysłała się dziwna wiadomość po rosyjsku z linkiem, miałem też problem z kontem na innej platformie. Skanuję właśnie system avastem, planuję też potem przejechać jeszcze raz Malwarebytes Antimalware. Niezależnie od wyników, chciałbym mieć pewność, że system jest czysty i mogę spokojnie zmienić hasła i zapomnieć o sprawie. Pytanie, jak to sprawdzić, by mieć 100% pewności? Poniżej załączam logi z Farbara. FRST.txt (38,7 KB)
Być może to paranoidalne, ale ja po wykryciu infekcji bym wgrał nowy fw do wszystkiego co miało kontakt ze skompromitowanym środowiskiem, zmienił wszystkie urządzenia HIDowe, zaorał tablicę/e partycji i wszystkie systemy plików na wszystkich nośnikach które miały z nim kontakt. Wtedy jest względna pewność. ;p
A normalny człowiek… po prostu by wgrał wcześniej zrobiony obraz dysku/partycji i na wszelki wypadek zaktualizował UEFI.
Pobierz ten plik i zapisz w katalogu z FRST „Plik naprawczy został utworzonytylko dla Ciebie, nie należy go stosować na innym komputerze” fixlist.txt (5,3 KB)
Uruchom FRST i kliknij Napraw, program wyłączy niepotrzebne procesy, zrobi Punkt Przywracania i zacznie pracę.
To jedyne właściwe podejście. Wyzerowanie wszystkiego, co umie trzymać stan. Należy dbać o to, by gotowość do takiej czynności była względnie stała i kończyła się jak najkrótszym przestojem.
Dziękuję,
Malwarebytes użyłeś niezgodnie z przesłaną instrukcją. Dlatego prosiłbym jeszcze raz przeskanować z opcją (ikona trybu - czyli ustawienia) Rootkity (mają być włączone).
Po zakończeniu skanowania wklej plik wynikowy.
Ach, nie dopatrzyłem… Wklejam plik z zaznaczonymi rootkitami: Malwarebytes2.txt (1,4 KB)
Przy czym dzisiaj zauważyłem, że przeglądarka zaczęła mi zamulać, czasem nawet lekko się ścinać, co jeszcze wczoraj nie miało miejsca. W przypadku reszty systemu, musiałbym chwilę poobserwować, ale na razie wydaje się normalnie
Dziękuję, system czysty.
Przyczyną wspomnianych przez Ciebie problemów jest:
Stara wersja systemu Windows 10 (obecnie najnowsza 22H2),
Możliwa instalacja aktualizacji w tle,
Brak dysku SSD na system, rozważ jego wymianę, będzie szybciej, wydajniej i płynniej działał
Rozważ również odinstalowanie nieużywanych i niepotrzebnych aplikacji (najlepiej za pomocą Revo Uninstaller, masz już zainstalowany)
Odinstaluj:
NVIDIA GeForce Experience
Sprawdzanie kondycji komputera z systemem Windows (Jeśli nie masz zamiaru uaktualniania systemu do Windows 11)
Usuń pozostałe programy naprawcze stosując narzędzie KpRm
Uruchom i zaznacz opcje: Delete Tools, Registry Backup, Create Restore Point, Delete now.
Kliknij Run.
Wstaw plik wynikowy.
Ach, zgadza się. Nie mogłem zaktualizować systemu, wyskakiwał error. Sprawdzę, czy teraz dam radę zaktualizować. Chociaż zastanawia mnie to, że te problemy z przeglądarką pojawiły się nagle i dzisiaj