Jak uruchomić tryb graficzny w kateOS

Jak uruchomić tryb graficzny w kateOS, bo zainstalowałem go i ładuje sie, potem wpisuje login (root) i hasło i dalej jestem w wierszu, a ja chce być w trybie graficznym.

wpisz startx

włącza się, ale monitor gaśnie, a komputer dalej działa :frowning:

Pomóżcie! !!

Musisz trochę nad /etc/X11/xorg.conf popracować. Prawdopodobnie masz źle zdefiniowane wpisy dotyczące odświeżania i ustawia sie ono na takie, przy którym Twój monitor nie wyrabia. Popraw to i powinno być ok.

bardzo prawdopodobne bo mam jakiś przedwojenny monitor przy starym kompie gdzie jest ten system.

Jak to edytować? Jestem zielony, jeśli chodzi o linuxa, a wgrałem taki system bo ma małe wymagania i kolega mi go polecił.

Wpisz w forumową szukajkę frazę xorg.conf i zapewniam Cię że znajdziesz niejedną odpowiedź.

Zrąbałem ten plik i w ogóle się teraz nie włącza (10 fatal errors), da się to jakoś przywrócić?

Trzeba było wcześniej zrobić kopię zapasową tego pliku. Teraz nie wiem czy coś z tym zrobisz.

jeszcze raz zaistaluje, a jak dam od razu runlevel 4 to nie będzie wiersza poleceń, a wtedy będę mógł to pozmieniać?

Złączono Posta : 27.02.2007 (Wto) 21:00

A już będę miał zainstalowany ten system to co mam dokładnie pozmieniać w tym configu w odświerzaniu, które parametry?

w /etc/X11/xorg.conf masz wpis Section “Monitor” i tam:

HorizSync

VertRefresh

i tam musisz podac odpowiednie wartosci a jakie to zalezy od tego jaki masz monitor

W końcu jakimś cudem pozamieniałem te wartości i działa :slight_smile:

Fajny ten linux, ale interface jest całkiem inny niż w winie. Mam też problem bo zrobiłem jedną partycje (4,5 GB) na system, jedną (250mb) swap (nie wiem po ona jest) i jedną 15gb na moje multimedia. Jak znaleźć tą trzecią partycje?

Słyszałem, że jest program przez który można zainstalować na jednym z pulpitów linuxa winde, jest coś takiego?

Złączono Posta : 28.02.2007 (Sro) 11:10

A i jeszcze chciałbym, aby od razu włączał się tryb graficzny.