Jak uruchomić Ubuntu bez instalacji?

Witam.

Na wstępie muwię że w sprawie linuxów jestem laikiem. Więc tak właśnie pobieram Linuxa UBUNTU i mam pytanie bo znajomy mi powiedział, że mogę odpalić ubuntu bez instalacji czyli z live CD czyli jak już pobiorę deamonem eh nie wiem jak nazwać instaluje te pliki które zrobiłem deamonem bo to jest plik iso więc jak je skopiuje gdzieś to zgrywam na płytę jako dysk startowy. I resetuje kompa?? I mi się z liveCD odpala bo nie chce by instalacja mi się włączyła na to jeszce jest czas. I za jakiś czas założe również wątek jak go zainstalować.

W dniu 17.07.2008 , o godzinie 13:56 został dopisany post przez Porchekarera

A i przepraszam że tak niezrozumiale.

Musisz ściągnąć linux live CD, ale w zależności ile ten obraz zajmuje może być już tam live CD. Obraz nagrywasz np: Nero, ale nie Dysk z danymi, tylko Nagraj obraz.

Wkładasz płytę przy starcie kompa (musisz mieć ustawione w BIOSie startowanie najpierw z napędów CD/DVD, później z dysku), wyskauje Ci menu, naciskasz klawisz F2 żeby wybrać język, i wybierasz opcję Wypróbuj Ubuntu bez wprowadzania zmian w komputerze (czy coś koło tego). Linux Ci startuje po chwili pokazuje się pulpit.

Eh nie zrozumiałem. Sciągam Ubuntu chyba zwykłego bo waży 700 mega. I nie moge go odpalić bez instalacji?? A ten plik iso musze zrobić deamonem czy nie ??

700ff2a9ae4a075a.jpg

To tylko wytłumaczcie mi czy ten obaz iso nagrać bezpośrednio na płytę czyli nagraj obraz?? I na którym włączało się biosa i gdzie mam iśc by to zmienić??

Nic nie musisz robić Daemonem, poprostu nagrywasz go na płytę przez Nero tak jak napisałem wyżej.

Co do pliku ISO to wypalasz go dowolnym programem np. IMGBurn.

Oj teraz mam mętlik w głowie To tylko wytłumaczcie mi czy ten obaz iso nagrać bezpośrednio na płytę czyli nagraj obraz?? I na którym włączało się biosa i gdzie mam iśc by to zmienić??