W excelu 2003 mam wpis co 5 wiersz. W jaki sposób usunąć 4 puste wiersze pomiędzy wpisami? Chodzi mi o automatyczne rozwiązanie które usunie puste wiersze z całego arkusza.
Przypuszczam, że można by to zrobić wciskając Alt+F11 i tworząc coś w VisualBasic, ale jak? Tego Ci nie powiem, bo nie wiem. Ostatni raz robiłem coś w Visual Basic bodajże 8 lat temu i mało co pamiętam.
Ręcznie, to zaznaczyć puste wiersze z przyciśniętym klawisze CTRL, a po zaznaczeniu wszystkich przejść do Edycja–>Usuń
Można też napisać makro np. takie powinno zadziałać, a przynajmniej u mnie działa (sprawdza do piątej kolumny czy w wierszu jest jakiś tekst i liczbę tą można sobie dowolnie zmienić):
On Error GoTo blad
Application.ScreenUpdating = False
Dim wiersz(5) As Long
Dim wierszy As Long
Dim kolumna As String
'kol - liczba kolumn do sprawdzenia czy jest w nich jakiś tekst
kol = 5
For i = 1 To kol
kolumna = Chr(64 + i)
wiersz(i) = Cells(Rows.Count, kolumna).End(xlUp).Row
If wiersz(i) > wierszy Then wierszy = wiersz(i)
Next i
i = 1: k = 1
For k = 1 To wierszy
For j = 1 To kol
Cells(i, j).Select
If Cells(i, j) <> "" Then Exit For
Next j
If j = kol + 1 Then Selection.EntireRow.Delete: i = i - 1
i = i + 1
Next k
blad:
Application.ScreenUpdating = True