Jak "usunać" windowsa przy uruchamianiu kompa?


(Wolvek) #1

Trochę dziwny temat ale nie wiedziałem jak nazwać :stuck_out_tongue:

Chodzi o to że instalowałem drugiego windowsa na innym dysku dla kumpla,następnie dysk mu oddałem a windows jak by dalej jest (przy włączaniu kompa pojawiają się dwa windowsy do uruchomienia) jak mogę usunąć tego windowsa którego niema ? Prosil bym o szybka odpowiedz :slight_smile:


(Msprungk) #2

1 sposób: edycja pliku boot.ini (ma atrybut ukryty) znajdującego się na pierwszej aktywnej partycji

2 sposób: z poziomu pracującego systemu właściwosci mojego komputera/zaawansowane/uruchamianie i odzyskiwanie/ustawienia


(Wolvek) #3

która linijkę mam usunąć? Bo nic z tego nie rozumiem,wiem tylko ze ten nowy windows którego zainstalowałem (I który nie działa) był 1 do wyboru przy uruchomieniu kompa


(Msprungk) #4

Podczas uruchamiania przyjrzyj się dokładnie jaki system się uruchamia po kiknięciu na dane odwołanie do systemu i usuń zbędne odwołanie


(Mireczek) #5

Zmienić:

default=multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS

na

default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS

Usunąć:

multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect


(Wolvek) #6

Dzięki MarS i Mireczek zastosowałem się do waszych porad i już wszystko jest ok :slight_smile:


(Maceo2) #7

Witam,

ja mam podobnie. Od momentu zainstalowania nowego windowsa przy starcie pokazują mi się dwa, a włącza się pierwszy (podzielony na dwie partycje, ale to chyba nie ma znaczenia?)

U mnie to wygląda tak:

[boot loader]

timeout=3

default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS

[operating systems]

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /NoExecute=OptIn

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect

Właściwie nie przeszkadza mi to bardzo, ale może to jednak ma jakieś znaczenie dla pracy komputera?

Możecie mi pomóc?

:cry:


(lazikar) #8

Nie ma znaczenia.

Na jakiej partycji masz windowsa którego uzywasz.


(Maceo2) #9

hmmm...powiem tak: windowsa mam na dysku D. Czy to jest odpowiedź na Twoje pytanie? :oops:


(lazikar) #10
[boot loader]

timeout=3

default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS

[operating systems]

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /NoExecute=OptIn

W takim razie zamień wpis na ten w cytacie.


(Maceo2) #11

Dziękuję bardzo :slight_smile: wszystko gra :lol: