Po pierwsze musisz mieć dobre ujęcie w dobrej rozdzielczości. Zwróć uwagę że Panie (widać to szczególnie na ostatnim zdjęciu) mają skórę jak pupa niemowlaka, jednak reszta jest wyrazista.
Mówiąc ogólnie (przy spełnionym warunku który jest powyżej + Photoshop) robisz to tak:
najpierw zmieniasz saturacje zdjęcia, żeby kolory były bardziej żywe (tylko bez przesady) w CS4 jest jeszcze lepsza opcja Image-> Adjustments -> Vibrance
następnie robisz dwie warstwy 1 i 2 z tym samy zdjęciem.
na warstwie 2 robisz wygładzenie. Tutaj najlepiej sprawdzają się specjalnie filtry do portretów lub od biedy NoiseNinja (ale profil dla skóry)
na warstwie 1 robisz wyostrzenie (unsharpen mask).
teraz robisz maskę na warstwie 2 i lecisz z pędzlem tak, aby laska została gładka a tło wyostrzone.
Dopieszczasz zdjęcie i końcowy efekt powinien być bardzo zbliżony. Jeżeli dasz mi linka do zdjęcia które chcesz przerobić to pomogę Ci to wykonać.
Całość zajęła mi dosłownie 5 minut. Twarz została wygładzona (można bardziej), szczegóły jak włosy zostały wyostrzone. Całość należało by jeszcze dopieścić zmieniając saturacje kolorów - ale generalnie musisz iść w tym kierunku.
Jedna uwaga. Otwórz oryginał i powiększ do 100% - zobacz że zdjęcie masz nie do końca ostre. Widać to szczególnie na twarzy modelki. Jak pisałem im lepszy oryginał tym lepszy rezultat końcowy.
Zrobisz to czystym photoshopem. tego typu rzeczy to najzwyklejsza korekcja parametrów typu kontrast, balans bieli, saturacja, krzywe itp.
Do tego wygładzanie skóry ( maska + blur) i wyostrzaenie ( unsharp ).
Przeczytaj jakis tutorial o wygładzaniu skóry, naucz się operować na warstwach i korzystać z masek i możesz działać. Takich tutków w sieci są tysiące.
Inna sprawa, że te pierwsze fotki są moim zdaniem lepsze. Bo te “poprawione” sa tak plastikowe, że aż bije po oczach. No ale jak chcesz produkować plastiki gdzie na pierwszy rzut oka widać działanie photoshopa to juz twoja sprawa.
Sztuką jest poprawić fotki tak, by nie było znać photoshopa.
Fotka w małej rozdziałce i skompresowana więc żylety nie będzie.
No ale bawiąc się podanymi wyżej parametrami i funkcjami można coś zdziałać.
Tu masz przykład na kolanie na szybko zrobiony, więc bez rewelacji
Ale ciężko na takie rzeczy konkretny wzór podać. To już sam musisz wg swojego uznania manewrować podanymi wyżej ustawieniami. Najczęściej są to jasnośc, kontrast, ekspozycja, saturacja, krzywe itd. tutaj jeszcze wyostrzenie.
Sorry, powiem wprost. Zrobiłeś ze zdjęcia MASAKRE :o Przecież to co wykonałeś jest gorsze od oryginału. “Przepaliłeś je” i modelka ma na czole białą plamę. Kolory skóry nienaturalne, co powoduje wyostrzenie wszelkich niedokładności skóry. Gdybym był modelką, dostałbyś po pysku
Sorry, napisałem że bardzo na szybko wiec niedoskonałości jak przepałka czy odcienie będą. Jak się chce dobrze obrobić fotkę to trzeba trochę więcej czasu niż 1-2minuty. Ale możesz tego nie rozumieć.
A gdybym ja był modelką, to dostał byś po pysku za mydło!
Nie możesz przeboleć co? Przytul się do mamy, bo ja nie zamierzam Cię tutaj pocieszać i głaskać. Pamiętaj że efekt końcowy zawsze ocenia klient, prawda? WNHacker wypowiedział się w tym temacie. Nic dodać, nic ująć. Naprawdę, szkoda przeciągać tego posta. Temat zamykam. =D>
Panowie, nie licytujcie się. Z Waszych prac wnioskuję, że obaj macie w grafice rastrowej coś do pokazania. Jeśli chodzi obróbkę ww. zdjęć to; najwięcej można “wyciągnąć” ze zdjęcia jeśli jest to jeszcze surowy plik RAW. Po skompresowaniu i zapisaniu do jpg’a trudniej jest uzyskać efekty o których tu piszecie.
Popieram mojego przedmówcę: każdy jest dobry na swój sposób bo każdy jest inny i lubi zupełnie co innego.
Nie widzę więc powodów do przepychanek. Mam jednak jeszcze jedno pytanko odnośnie grafiki: czy nie posiadając tabletu mogę jakoś przerobić zdjęcie tak by wyglądało jak rysowany na komputerze fanart z gry? Chcę podstawić na takowy fanart twarz ze zdjęcia tak, by wyglądała jak by była narysowana.