Jak wczytać a następnie zapisać plik w TinyMCE

Witam

Uprzedzam jestem totalnie zielony jeśli chodzi o php dlatego proszę o jak najwięcej szczegółów. Potrzebuję by edytor tinymce po załadowaniu otwierał konkretny plik do edycji a następnie po zakończeniu jego edycji (poprzez kliknięcie przycisku submit pod edytorem) zapisywał zmiany do tego pliku. Bardzo proszę o pomoc jak to zrobić najchętniej z przykładowymi plikami.

Z tego co się orientuję TinyMCE to js, a php używasz zupełnie tak jakby to był zwykły normalny formularz bez żadnego edytora.

Podpinasz TinyMCE pod textarea z odpowiednimi parametrami w plikach html.

Najprościej ujmując - TinyMCE z pola <textarea> robi nakładkę WYSIWIG (coś jak tutaj w odpowiedziach).

To co wpiszesz w TinyMCE de facto jest również w <textarea>. To co umieścisz przed dodaniem <textarea> zostanie “otoczone” tym WYSIWIGIEM.

Dzięki serdeczne biorę się do roboty z samą instalacją tinymce chyba sobie poradzę gorzej właśnie z wysyłaniem i otwieraniem pliku… Niestety z języków znam tylko basha :wink: a to się nijak nie nada chociaż dla własnych projektów tam gdzie mogę to pewne rzeczy robię po stronie serwera i wyplówam wynik za pomocą shell_exec w php :wink:

Takie funkcje powinny być zablokowane w php ze względów bezpieczeństwa.

 

Ogólnie pliku nie wysyłasz nigdzie, tylko samą treść. Zrób następujące kroki:

  1. otworzenie pliku

  2. wypisanie zawartości pliku pomiędzy textarea

  3. wyświetlenie całego html’a z podpiętym tinymce

  4. obsługa tego formularza z textarea - czyli zapisanie zmienionej zawartości w textarea w pliku

 

Na początek zrób sobie prosty edytor bez bajerów tinymce do edycji zwykłych plików tekstowych. Potem nałożysz na to tylko tiny i zrobione.

Witajcie

po uporaniu się w końcu z instalacją tinymce, jego konfiguracją pod siebie, uploaderem plików i kilku innych rzeczach zabrałem się za to o co pytałem w pierwszym poscie, otóż skleiłem coś takiego:

<?php 
if (!defined("DOSTEP")) die("Brak dostepu!");
{
	?>