WAŻNE: Ten artykuł zawiera informacje na temat edytowania Rejestru. Przed edycją Rejestru należy dowiedzieć się, jak go przywrócić w przypadku pojawienia się problemu. Informacje o przywracaniu Rejestru można znaleźć w temacie „Przywracanie Rejestru” w Pomocy programu Regedit.exe lub w temacie „Przywracanie klucza Rejestru” w Pomocy programu Regedt32.exe. Streszczenie W tym artykule opisano, jak w systemie Windows skonfigurować automatyczne logowanie (autologowanie) przez zapisanie swojego hasła i innych wymaganych informacji w bazie danych Rejestru. Ta funkcja pozwala innym użytkownikom, którzy uruchomią komputer i użyją ustanowionego konta, na automatyczne zalogowanie się. WAŻNE: Chociaż po włączeniu autologowania korzystanie z systemu Windows XP może być wygodniejsze, używanie tej funkcji jest ryzykowne z punktu widzenia zabezpieczeń. Więcej informacji OSTRZEŻENIE: Nieprawidłowe wykorzystanie Edytora Rejestru może być przyczyną poważnych problemów, które spowodują, że konieczna może być ponowna instalacja systemu operacyjnego. Firma Microsoft nie może zagwarantować, że możliwe będzie rozwiązanie problemów spowodowanych niepoprawnym użyciem Edytora Rejestru. Można używać Edytora Rejestru na własną odpowiedzialność. Informacje o edytowaniu Rejestru można znaleźć w temacie „Zmiana nazwy klucza lub wartości” w Pomocy Edytora Rejestru (Regedit.exe) lub w tematach „Dodawanie i usuwanie informacji w Rejestrze” i „Edytowanie informacji o rejestrze” w Pomocy programu Regedt32.exe. Należy pamiętać o wykonaniu kopii zapasowej Rejestru przed jego edycją. Jeśli używany jest system Windows NT lub Windows 2000, należy również zaktualizować awaryjny dysk naprawczy. Ustawienie dla komputera autologowania oznacza, że każdy, kto fizycznie uzyska dostęp do komputera może uzyskać dostęp do całej jego zawartości, w tym do zasobów każdej sieci, do której komputer jest podłączony. Ryzyko wiąże się również z tym, że po włączeniu autologowania hasło jest przechowywane w Rejestrze w postaci zwykłego tekstu. Klucz Rejestru, w którym przechowywana jest ta wartość, może być odczytany zdalnie przez użytkowników z grupy Użytkownicy uwierzytelnieni. W związku z tym ustawienie to jest odpowiednie tylko w przypadkach, gdy komputer jest fizycznie zabezpieczony i zapewniono, że użytkownicy niezaufani nie mogą zdalnie uzyskać dostępu do Rejestru. Użycie Edytora Rejestru (Regedt32.exe) w celu dodania informacji o logowaniu: 1. Kliknij przycisk Start, kliknij polecenie Uruchom, wpisz polecenie regedit, a następnie kliknij przycisk OK, aby uruchomić Edytor Rejestru. 2. Zlokalizuj następujący klucz Rejestru: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WindowsNT\ CurrentVersion\Winlogon 3. Kliknij dwukrotnie wartość DefaultUserName, wpisz swoją nazwę użytkownika, a następnie kliknij przycisk OK. 4. Kliknij dwukrotnie wartość DefaultPassword, wpisz swoje hasło, a następnie kliknij przycisk OK. Jeśli wartość DefaultPassword nie istnieje, wykonaj następujące kroki, aby ją utworzyć: a. W oknie Edytor Rejestru kliknij menu Edycja kliknij polecenie Nowy, a następnie kliknij polecenie Wartość ciągu. b. Wpisz dla wartości nazwę DefaultPassword, a następnie naciśnij klawisz ENTER. c. Kliknij dwukrotnie nowo utworzony klucz, a następnie wpisz swoje hasło w polu Dane wartości. Jeśli ciąg DefaultPassword nie zostanie określony, system Windows automatycznie zmienia wartość klucza AutoAdminLogon z 1 (prawda) na 0 (fałsz). Powoduje to wyłączenie funkcji AutoAdminLogon. 5. Jeśli ciąg DefaultPassword nie zostanie określony, system Windows automatycznie zmienia wartość klucza Kliknij dwukrotnie wartość AutoAdminLogon, wpisz wartość 1 w polu Dane wartości, a następnie kliknij przycisk OK. Jeśli wartość AutoAdminLogon nie istnieje, wykonaj następujące kroki, aby ją utworzyć: a. W oknie Edytor Rejestru kliknij menu Edycja kliknij polecenie Nowy, a następnie kliknij polecenie Wartość ciągu. b. Wpisz dla wartości nazwę AutoAdminLogon, a następnie naciśnij klawisz ENTER. c. Kliknij dwukrotnie nowo utworzony klucz, a następnie wpisz wartość 1 w polu Dane wartości. 6. Jeśli ciąg DefaultPassword nie zostanie określony, system Windows automatycznie zmienia wartość klucza Zamknij Edytor Rejestru. 7. Jeśli ciąg DefaultPassword nie zostanie określony, system Windows automatycznie zmienia wartość klucza Kliknij przycisk Start, kliknij polecenie Zamknij, wybierz opcję ponownego uruchomienia komputera, a następnie kliknij przycisk OK. 8. Jeśli ciąg DefaultPassword nie zostanie określony, system Windows automatycznie zmienia wartość klucza Po ponownym uruchomieniu komputera i systemu Windows można logować się automatycznie. Aby ominąć proces autologowania i zalogować się jako inny użytkownik, należy przytrzymać naciśnięty klawisz SHIFT po wylogowaniu lub po ponownym uruchomieniu systemu Windows. Zauważ, że ma to zastosowanie tylko do pierwszego logowania. Aby wymusić to ustawienie dla kolejnych wylogowań, administrator musi ustawić następujący klucz Rejestru: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WindowsNT\ CurrentVersion\Winlogon Wartość: ForceAutoLogon Typ: REG_SZ Dane: 1 Poniższa procedura pozwala włączyć automatyczne logowanie bez edytowania Rejestru w systemie Windows XP Home Edition lub Windows XP Professional (niedołączonym do domeny): 1. Kliknij przycisk Start, a następnie kliknij polecenie Uruchom. 2. W polu Otwórz wpisz polecenie control userpasswords2, a następnie kliknij przycisk OK. 3. W oknie dialogowym, które zostaje wyświetlone, wyczyść pole wyboru Aby używać tego komputera, użytkownik musi wprowadzić nazwę użytkownika i hasło, a następnie kliknij przycisk OK. Informacje zawarte w tym artykule dotyczą:• Microsoft Windows XP Home Edition • Microsoft Windows XP Professional Edition • Microsoft Windows XP (64-bitowy)