Jak właczyć DMA?

Mam pytanie jak właczyć DMA (prosze o dokładne wyjasnienie bo jestem w tym troche zielony :()Tak wiec jak nagrywam plytke w nero ekspres to pojawia sie koumikat “Nero ekspres has detected that your drive is not in DMA mode. To improve your system performance, we sugest you enable DMA for all drivers”

Bardzo prosze o pomoc , z gory dzieki:))

PPM na Mój Komputer->Właściwości->Sprzęt->Menedżer urządzeń->Kontrolery IDE ATA i wchodzisz we właściwości ‘Podstawowy kanał IDE’ i ‘Pomocniczy kanał IDE’ tam zakładka Ustawienia zaawansowane i w polu ‘Tryb transferu’ wszędzie ustawiasz na ‘DMA jeżeli dostępne’.

Jeśli porada azazel666 nie pomoże to odpowiedni tryb będziesz musiał włączyć w BIOSie.

niektóre biosy tę funkcję posiadają

Jeżeli ustawienia w BIOS są na Auto to BIOS sam powinien wykryć odpowiedni tryb pracy dla napędów i dysków. Natomiast czasem zdarza się na niektórych płytach głównych, że w Windows tryb DMA wyłącza się sam i nie pomaga ustawianie wartości “DMA jeżeli dostępne” gdyż napędy nadal pracują w trybie “Tylko PIO”. Jeżeli ustawienia w BIOS są poprawne, masz zainstalowane wszystkie sterowniki do płyty głównej i problem nadal występuje, to wejdź w menadżer urządzeń -> Kontrolery IDE/ATA i usuń najpierw “Pomocniczy kanał IDE”, a następnie “Podstawowy kanał IDE” (koniecznie w takiej kolejności). Usuwasz je klikając na nich prawym klawiszem myszy i z menu wybierając pozycję “Odinstaluj”. Po odinstalowaniu obu kanałów uruchamiasz komputer ponownie, czekasz aż system na nowo wykryje oba kanały oraz wszystkie napędy optyczne i dyski podłączone do komputera. Teraz we właściwościach zaawansowanych obu kanałów przy wszystkich urządzeniach (dysk, napęd optyczny) powinna być widoczna wartość “DMA jeżeli dostępne”. Jeżeli jest inna, zmień ją ręcznie na “DMA jeżeli dostępne”.