Jak włączyć shaders w Sauerbraten?

Witam.

Jak uruchamiam Sauerbraten, to pojawia mi się komunikat, że mam wyłączone shadery:

Wyjście z konsoli: ./sauerbraten_unix

Using home directory: /home/tom/.sauerbraten/

init: sdl

Library: SDL 1.2.15

init: net

init: game

init: video: mode

init: video: misc

init: gl

Renderer: Gallium 0.4 on ATI RV570 (X.Org R300 Project)

Driver: 2.1 Mesa 8.0.5

WARNING: Disabling shaders for extra performance. (use "/shaders 1" to enable shaders if desired)

Rendering using the OpenGL fixed-function path.

init: console

init: gl: effects

init: world

init: sound

init: cfg

init: mainloop

ALSA lib pcm.c:7339:(snd_pcm_recover) underrun occurred

ALSA lib pcm.c:7339:(snd_pcm_recover) underrun occurred

ALSA lib pcm.c:7339:(snd_pcm_recover) underrun occurred

ALSA lib pcm.c:7339:(snd_pcm_recover) underrun occurred

System Debian Wheezy.

Sauerbraten zainstalowany z: sauerbraten_2013_02_03_collect_edition_linux.tar.bz2

Pytanie: jak i gdzie włącza się te shadery?

Dawno już w to grałem i na Windows i na Linuksie ale pamiętam, że całą konfigurację można było w grze w menu ustaić. Nie da się tego ustawić normalnie w opcjach? Jeśli nie to jak to zwykle bywa w takich grach trzeba odszukać plik konfiguracyjny i tam wstawić odpowiednią wartość. I pytanie poboczne czy masz zainstalowany zamknięty sterownik ATI?

Dopisz do pliku *.desktop np.:

Exec=sauerbraten shaders 1

lub w trakcie gry uruchom wiersz polecenia tyldą ~ i wpisz:

shaders 1

Trzeba zmienić: shaders -1 na: shaders 1 w: ~/.sauerbraten/init.cfg

Odpowiedź była już w pierwszym wątku.

Renderer: Gallium 0.4 on ATI RV570 (X.Org R300 Project)

Driver: 2.1 Mesa 8.0.5

To nie działa.

Ale za to powyższe działa. Wynik polecenia: cd ~/Pliki/sauerbraten && xgamma -gamma 2.2 && sh sauerbraten_unix && xgamma -gamma 1.0

-> Red 1.000, Green 1.000, Blue 1.000

<- Red 2.200, Green 2.200, Blue 2.200

Using home directory: /home/tom/.sauerbraten/

init: sdl

Library: SDL 1.2.15

init: net

init: game

init: video: mode

init: video: misc

init: gl

Renderer: Gallium 0.4 on ATI RV570 (X.Org R300 Project)

Driver: 2.1 Mesa 8.0.5

Rendering using the OpenGL assembly/GLSL shader path.

init: console

init: gl: effects

init: world

init: sound

init: cfg

init: mainloop

ALSA lib pcm.c:7339:(snd_pcm_recover) underrun occurred

ALSA lib pcm.c:7339:(snd_pcm_recover) underrun occurred

ALSA lib pcm.c:7339:(snd_pcm_recover) underrun occurred

ALSA lib pcm.c:7339:(snd_pcm_recover) underrun occurred

-> Red 2.200, Green 2.200, Blue 2.200

<- Red 1.000, Green 1.000, Blue 1.000

Ps.: W niektórych grach (na otwartych sterownikach) nie działa regulacja gamy w ustawieniach gry.

W Sauerbraten też występuje ten problem.

Udało mi się znaleźć obejście przy pomocy: xgamma.

Jak powinno wyglądać polecenie widać powyżej (może się komuś przyda).

Gdzie: xgamma -gamma 2.2 (rozjaśnienie), a: xgamma -gamma 1.0 (powrót do pierwotnej jasności).

Dziękuje serdecznie za pomoc.

Pozdrawiam.

saturno