Dawno już w to grałem i na Windows i na Linuksie ale pamiętam, że całą konfigurację można było w grze w menu ustaić. Nie da się tego ustawić normalnie w opcjach? Jeśli nie to jak to zwykle bywa w takich grach trzeba odszukać plik konfiguracyjny i tam wstawić odpowiednią wartość. I pytanie poboczne czy masz zainstalowany zamknięty sterownik ATI?
Trzeba zmienić: shaders -1 na: shaders 1 w: ~/.sauerbraten/init.cfg
Odpowiedź była już w pierwszym wątku.
Renderer: Gallium 0.4 on ATI RV570 (X.Org R300 Project)
Driver: 2.1 Mesa 8.0.5
To nie działa.
Ale za to powyższe działa. Wynik polecenia: cd ~/Pliki/sauerbraten && xgamma -gamma 2.2 && sh sauerbraten_unix && xgamma -gamma 1.0
-> Red 1.000, Green 1.000, Blue 1.000
<- Red 2.200, Green 2.200, Blue 2.200
Using home directory: /home/tom/.sauerbraten/
init: sdl
Library: SDL 1.2.15
init: net
init: game
init: video: mode
init: video: misc
init: gl
Renderer: Gallium 0.4 on ATI RV570 (X.Org R300 Project)
Driver: 2.1 Mesa 8.0.5
Rendering using the OpenGL assembly/GLSL shader path.
init: console
init: gl: effects
init: world
init: sound
init: cfg
init: mainloop
ALSA lib pcm.c:7339:(snd_pcm_recover) underrun occurred
ALSA lib pcm.c:7339:(snd_pcm_recover) underrun occurred
ALSA lib pcm.c:7339:(snd_pcm_recover) underrun occurred
ALSA lib pcm.c:7339:(snd_pcm_recover) underrun occurred
-> Red 2.200, Green 2.200, Blue 2.200
<- Red 1.000, Green 1.000, Blue 1.000
Ps.: W niektórych grach (na otwartych sterownikach) nie działa regulacja gamy w ustawieniach gry.
W Sauerbraten też występuje ten problem.
Udało mi się znaleźć obejście przy pomocy: xgamma.
Jak powinno wyglądać polecenie widać powyżej (może się komuś przyda).