mam problem mianowicie zakupując internet w UPC dostałem o nich router, za pierwszym razem zalogowałem z domyślnymi rzeczami po pewnym czasie próbując zalogować się ponownie nie można stąd moje pytanie jak dostać się na ten panel ( restarty nie pomogły, a router jest od Thomsona).
Prawdopodobnie dostałeś modem, który pełni również rolę routera, przełącznika i AP, a hasło prawdopodobnie zostało zmienione zdalnie, chociażby po to, aby serwisanci mogli się zalogować zdalnie w razie zgłoszenia problemu/usterki.
roobal - nie znam żadnego serwisu od ISP, który stosuje takie praktyki - serwisant zawsze przychodził do domu, jak coś nawalało i robił na miejscu, ewentualnie jak coś u nich / na skrzynce, to latał gdzie indziej. To zakrawa trochę pod łamanie prawa wedle mnie.
Ja miałem z takim czymś do czynienia, pewnej osobie padł net, ewidentnie problem z modemem, telefon na infolinię, logowanie zdalne do modemu, restart, ponowna synchronizacja i działa. Zresztą był taki wątek, w którym użytkownik resetuje modem, ustawia po swojemu, po chwili modem wraca do poprzednich ustawień automatycznie. Druga sprawa, to wygoda dla klienta (ISP robi wszystko za Ciebie, Ty się o nic nie martwisz) oraz serwisanta (nie musi specjalnie do Ciebie przyjeżdżać = mniejszy koszt) i zabezpieczenie przed grzebaniem w ustawieniach.
No jest to też wada takiego rozwiązania, moja kuzynka ma taki właśnie prekonfigurowany modemo-router od znanego dostawcy, pod modemem jest podany typ szyfrowania (całe szczęście, że WPA2) i hasło (na nieszczęście jest to hasło zbyt słabe), aż mnie dziwi, że tak poważne firmy oferują tak słabo zabezpieczone APeki, chodzi mi o hasło.
W Vectrze nie ma opcji dostania się do panelu ich modemu WiFi. Za włamanie jest kara 2000 zł. Pisałem już o tym do nich i niestety mógłbym równie dobrze mailować do example.com. To główna przyczyna dla której nie wziąłem nowej umowy - stracił bym pub ip.
Wiem że w Multimedii standardowo zablokowany jest panel do modemów. Każde połączenia z wewnątrz sieci jest odrzucane.