Jak wygląda pisanie gry przeglądarkowej?

Witam

 

Od dłuższego czasu zastanawiam się nad stworzeniem gry przeglądarkowej, coś w stylu farmy jak np. Zielone Imperium. na początek postanowiłem zrobić testową grę, na której mógłbym się uczyć. HTML i CSS znam na perfekt, z MySQL też sobie radzę, PHP jestem w trakcie nauki, z grafiką też sobie w miarę radzę. Jednak mam problem z tym jak zacząć pisać taką grę, jak to dokładnie wygląda. Przewertowałem masę poradników jednak nic z tego. Czy takie gry typowo się piszę jak strony www w np. Notepad++? Czy może wygląda to inaczej?

 

Dlatego też proszę zapoznać się z tym tematem: Poradnik zakładania i edycji tematu

A następnie korzystając z przycisku Edytuj i opcji Użyj pełnego edytora , dokonać korekty tytułu, tak aby konkretnie mówił o problemie.

W przeciwnym razie temat trafi do Kosza.

 

Do programowania czegokolwiek używa się raczej bardziej efektywnych narzędzi niż prosty edytor tekstowy.

 

Tak w skrócie proces wygląda tak: analiza wymagań, projekt, implementacja, testy, naprawianie błędów, ponowne testy, wdrożenie.

Dołączam się do tematu bo mam pytanie także związane z grami przeglądarkowymi. Jaki język wybrać do napisania takiej gry? Mi konkretnie chodzi o grę 2d “wyścigową”. Że gracz wybiera samochód i następnie jest wyścig z innym graczem który polega na porównywaniu parametrów obu samochodów (gracz tylko czeka na wyniki)

Do autora: Znam HTML, PHP i radze sobie z CSS. Jakbyś robił jakąś grę przeglądarkową to ja mogę pomóc.

Najczęściej stosowane podejście to:

  1. Napisać grę byle jak.

  2. Jeśli pojawi się problem z obciążeniem serwerów, ale gra przynosi zyski, to nie ma problemu: zatrudniasz kogoś kompetentnego, kto naprawi/przepisze Twój kod.

  3. Jeśli pojawi się problem z obciążeniem serwerów, a gra nie przynosi zysków, to łatasz samemu, albo projekt porzucasz.