Jak wykonać OC na procesorze i3?

Mam zamiar podkręcić taktowanie swojego procesora. I mam takie pytanie: Czy jest program do podwyższania taktowania procesora?

Mój sprzęt:

-intel core i3 540 3.07GHz

-Asus p7h55-m

-6 GB ram crossair

-zasilacz ocz 550W

TmK5013 , proszę zapoznaj się z tą stroną oraz tym tematem, a następnie,używając przycisku image.php?album_id=20&image_id=4038

AMD ma program OverDrive, ale nie wiem czy jest odpowiednik dla Intela. Ale wiesz, jest BIOS :smiley:

Odrazu mówię, że możesz spokojnie podkręcać. Zasilacz masz dobry :slight_smile:

Wiem że mam bios ale nigdy tego nie robiłem więc nie chce czegoś zepsuć. Wiem że trzeba jeszcze odpowiednio napięcie w procku ustawić ale jestem zielony w tym temacie więc wolałby to zrobić jakimś programem jeżeli jest taki.

Do rzeczy,

1. Jaką masz grafikę?

2. Czym chłodzisz swój sprzęt (obudowa, chłodzenie cpu).

OC zrobisz w biosie :wink:

grafika gainward gtx 560 1gb 256 bit. Obudowa ze starego kompa ale mam zamiar zainwestować w coś dobrego. Chłodzenie CPU bequiet dark rock pro 2. Jeśli bym mógł ktoś powiedzieć co i jak krok po kroku zrobić żeby procka podkręcić byłbym wdzięczny.

Jak ostro to ostro :shock:

Podaj jaki masz ram (najlepiej screen z SPD (cpu-z), taktowanie i napięcie)

Płyta jest trochę uboga, ale powinna sprostać zadaniu. Przy uruchomieniu wejdź w bios (DEL), druga zakładka o ile się nie mylę nazwana “Ai Tweaker”, sprawdź czy pod “ai over… tuner” są opcje manual.

Jeśli będzie manual, to sprawdź czy możesz zmieniać

-BCLK clock

-DRAM frequency

-QPI frequency

-CPU Ratio (multiplier)

• core voltage /vcore

http://zapodaj.net/05019564987c6.png.html

http://zapodaj.net/e4b8f5a57fd25.png.html

-BCLK clock - jest BCLK frequency którego nie moge zmienić

-DRAM frequency - można zmienić

-QPI frequency - można zmienić

-CPU Ratio (multiplier) - nie można zmienić

• core voltage /vcore - jest CPU PLL Voltage i są wartości 1,8V albo 1,85V