Witam. Kupiłem sobie drukarkę i podłączyłem do sieci. Drukowanie po sieci działa. Skanowanie w zasadzie też, ale chciałem się jeszcze dopytać czy dobrze to zrobiłem. Może opiszę krok po kroku poniżej a wy ocenicie czy wszystko będzie działało w dłuższej perspektywie.
- Mam komputer z systemem Windows 10. Komputer ma przydzielony stały adres IP.
- Drukarka HP. Drukarka także ma przydzielony stały adres IP.
- Na komputerze utworzyłem folder “SKANOWANIE SIECIOWE”
- Na komputerze utworzyłem użytkownika standardowego “SKANOWANIE” oraz hasło do tego użytkownika
- Udostępniłem folder “SKANOWANIE SIECIOWE” użytkownikowi “SKANOWANIE”.
- W panelu drukarki utworzyłem sobie przycisk do skanowania. W konfiguracji tego przycisku podałem ścieżkę sieciową do udostępnionego folderu. Jako poświadczenia do logowania podałem dane utworzonego użytkownika “SKANOWANIE”.
Wszystko działa jednak mam pytanie czy to jest okay i będzie bezpiecznie? Nie chciałbym w drukarce zapisywać danych logowania mojego stałego użytkownika choć i tak nie korzystam z admina. Czy tak się podłącza drukarki po sieci w przypadku zwykłych komputerów?