Jak wykonać połączenie między różnymi sieciami

Witam, nie wiem czy pisze w odpowiednim dziale - jestem początkującym w tych sprawa, dlatego jeśli coś nie tak to proszę o przeniesienie.

 

Jaka jest potrzeba ?

 

Potrzebuje zdalnie połączyć się z moim komputerem który jest w domu. Siedząc np. w pracy chciałbym połączyć się z moim komputerem w domu w celu np. przeglądnięcia zdjęć czy dokumentów.

Czytałem coś o VPN ale kompletnie nie wiem jak się za to wziąć.

Wiem, że mogę połączyć się np. przez TeamViewer’a ale niestety nie chcę takiego połączenia.

Proszę o pomoc w doradztwie jaką metodą mogę się połączyć i jak ewentualnie to wykonać. Nadmienię że posiadam również serwer NAS Qnap gdzie widnieją jakieś opcje VPN - tak więc chciałbym się z pracy lub dowolnego miejsca na świecie połączyć ze swoim PC lub Serwerem Qnap w domu.

Najprościej, jak nie chcesz się zagłębiać w sprawy sieciowe: TeamViewer.

  • zakładasz sobie tam darmowe konto,

  • instalujesz klienta na domowym komputerze,

  • łączysz się zdalnie.

Zainstaluj, zrozumiesz działanie. Są też w niego wbudowane wygodne opcje transferu plików (poza oczywiście zdalnym pulpitem), czy VPN do tego komputera, gdzie zamapowany w Windowsie zasób sieciowy też będzie widoczny.

No właśnie chciałbym poznać tajniki VPN i nie wiem jak za to się zabrać. Potrzebowałbym pomocy.

VPN zaczyna się na firewallu/routerze, więc podaj model :wink:   Domowe urządzenie może nie obsługiwać tej usługi.

p.s. dopiero się skupiłem na tym, co napisałeś i że wspomniałeś o TemViewer.

Niestety mam  jakiegoś Sagema - Fun Box (neostrada)

Nie mam pojęcia o tym routerze - przeszukaj dokumentację pod kątem VPN ale nie sądzę, aby była taka możliwość. Możesz zawsze zastąpić tego Sagema (jak nie ma jakiś powiązanych usług - telewizje, telefony, czy coś - nie wiem co tam Neostrada daje teraz).