Jak z apletu uruchom. w przegladarce wczytac plik z dysku


(Yasmay) #1

hej, napisalam aplet ktory wylicza rozne rzeczy, ale potrzebuje do tego wczytania danych z pliku znajdujacego sie na dysku uzytkownika. Wszystko bylo ok do momentu kiedy nie wrzucilam tego do przegladarki. Nie uruchamia mi sie JFileChooser. Wiem ze jakos mozna ustalic lokalizacje uzytkownika ale jak?

ps. bylabym wdzieczna za wytlumaczenie "jak krowie na rowie" co gdzi ei jak wpisac bo jestem niezbyt zaawansowanym programista;)

z gory dzieki wielkie za pomoc


(Airborn) #2

hmm, nie wiem, czy takie coś Cię zadowoli, ale może odbiór pliku od usera a następnie jego wczytanie do apletu już z serwera, a jak krowie na rowie niewytłumacze, bo zbytnio jeszcze "nie abla" ale sądze że info jkieś powinieneś był w necie znaleźć


(Yasmay) #3

nie za bardzo mi odpowiadalo to rozwiazanie wiec szukalam dalej, trafilam na informacje o certyfikatach dla apletow ktore umozliwiaja dostep do dysku uzytkownika, czyli np otwieranie i zapisywanie do jego plikow. Mozna wystapic do instytucji certyfikujacej ale ona troche sobie za to policzy, albo stworzyc swoj certyfikat, ktory nie bedzie juz taki wiarygodny dla uzytkownika ale zawsze to cos;) Poniewaz meczylam sie z tym troche i wiem ze nie tylko ja pewnie mialam taki problem troche to opisze:

na poczatek trzeba po skompilowaniu spakowac program (czyli wszystkie pliki .class) do pliku JAR. Mozna to zrobic poleceniem:

jar cf nazwa.jar *.class

certyfikat bedzie przechowywany w jakims pliku- np. o nazwie cacers ktory powinien juz znajdowac si ena dysku gdzies w .../lib/security/cacerts

keytool -list -file sciezka/cacerts

keytool -genkey -alias nazwaKlucza -keystore url

gdzie nazwaKlucza to nazwa klucza:) a url to nazwa liku do przechowywania kluczy , tu cacerts

pozniej odpowiadasz na pytania o twoej imie nazwisko itd

sprawdzamy czy klucz zostal zapisany w pliku cacerts

keytool -list -keystore url

a teraz podpisujemy nasz plik jar

jarsinger -keystore url plikJAR nazwaKlucza

url to sciezka dostepu do cacerts

teraz zostaje wrzucenie tego w HTMLa najlepiej w formie:

i uzycie HTMLConvertera(wchodzacego w sklad JDK).

.....i w koncu JFileChooser dzialaspod przegladarki :wink: !!

mam nadzieje ze komus sie to przyda, ide spac!!:wink:

pozdrawiam