Jak zacząć pracę z Backtrack?

Witam

Pobrałem dziś Backtrack 5 z oficjalnej strony, w wersji .iso

Wgrałem to na płytę dvd, uruchomiłem ponownie komputer, wybrałem z BOOT MENU CD-ROM, jednak otwiera się Windows…

Posiadam Windows XP 32 SP3.

Jestem zupełnie zielony, więc proszę o pomoc :oops:

Co to znaczy “wgrałem to na płytę dvd” czyli jak wgrałeś?

Aby płyta była bootowalna to nie wystarczy tak zwyczajnie nagrać jak się nagrywa fotki, ale np. w Nero użyć komendy: Nagraj plik obrazu(iso). Nie napisałeś jakiego programu do nagrywania używasz bo w różnych programach może to wyglądać trochę inaczej.

PS

Nie zwróciłem uwagi, że pytanie dotyczy Linuxa tym nie mniej ogólna zasada jest taka sama czyli nagrywanie plików z danymi, a tworzenie płyty bootowalnej, to nie to samo.

Mam nadzieję, że nie nagrałeś tego pliku na płytkę tak po prostu :slight_smile:

Nagrałem :c

Nie miałem zielonego pojęcia, że to źle…

Nagrałem przy pomocy Nero, możecie mi to wytłumaczyć co i jak zrobić : > ?

Powinno wystarczyć dwukrotnie kliknąć na ten plik (nie wiem jak to jest u Ciebie). Następnie możliwe, że uruchomi Ci się Nero. Jeżeli nie, uruchom ten plik w Nero (np. prawy przycisk myszy i uruchom jako). Następnie nagrywasz i byłoby to na tyle.

Tak jak Ci pisałem:

Otwierasz Nero Burning ROM i wybierasz: Nagrywarka—>Nagraj plik obrazu…

Płyta która ma się uruchamiać przed uruchomieniem Windowsa musi być inaczej nagrywana bo oprócz pliku xxxxx.iso musi być jeszcze zapisany na płycie specjalny pliczek bootujący, a bez tego pliku płyta będzie traktowana jako płyta z danymi i uruchomi się Windows czy inny system operacyjny, a nie program z płyty. My tym pliczkiem nie musimy się interesować, a nawet wiedzieć o jego istnieniu bo tym zajmuje się już sam program nagrywający ale musi być o tym powiadomiony właśnie przez wybranie opcji: nagraj plik obrazu…