Jak zainstalować kartę dźwiękową pod kubuntu?

Jestem zupełnie zielony w temacie OS Linux, dopiero zamierzam rozpocząć przygodę z tym systemem. Problem wygląda tak: posiadam już Windows 7 x64 i pod nim zainstalowałem Kubuntu 10.04 x64 pl za pomocą wubi http://wubi-installer.org/ . Instalacja przebiegła płynie i bez problemowo. Po pierwszym uruchomieniu zaktualizowałem wszystko o co poprosił mnie system, tyle że system jest “niemy”. Karta dźwiękowa tak jakby jest wykrywana ale nie działa. Jak ją zainstalować? Tylko proszę o proste sposoby, albo wyjaśnione krok po kroku:)

Moja karta to: Realtek ALC888/1200 zintegrowana z płytą.

Czego próbowałeś?

U mnie na maszynie wirtualnej przy każdym włączeniu/uruchomieniu dźwięk jest wyłączany.

Sprawdź na górnym panelu ikonkę głośniczka/megafonu.

Problem jest wywołany prośbami użytkowników, którzy wracając wieczorem z pracy budzili całą rodzinę(poszukaj na Ubuntu brainstorm), bo:

1. Włączał im się odtwarzacz muzyki

2. Dźwięk zalogowania się odtwarzał

Jeżeli nie, to system->administracja->sterowniki własnościowe.

Wydaje mi się, że wydanie 10.10 jest jeszcze nie stabilne - ustabilizuje się w październiku.

Realtek jest raczej dobrze wspierany. Podstawowe pytanie: czy dźwięk działa pod jakimś LiveCD (a jeśli tak, to pod jaką wersją Linux)?

wyraźnie napisałem wyżej

ale mniejsza z tym.

Mam takie pytanie (bo powyższe porady niestety nie pomogły) w google znalazłem sposoby poprzez wprowadzenie komend np.

tylko, że ja jestem zupełnie zielony, z naciskiem na zupełnie, i nie wiem gdzie i jak wprowadzać te komendy.

Proszę się nie śmiać tylko wyjaśnić.

Nie wklepuj bezsensownie komend znalezionych w necie jeśli nie wiesz co one robią!

Sprawdzałeś czy system nie jest wyciszony?

–> p19koz

Ten fragment z kodem “apt-get”, który wcześniej wkleiłeś - USUŃ… a być może ktoś uniknie problemów…

Pod poleceniem:

alsamixer