Jak zainstalować Windows XP Professional z komputera?


(Lukas99921) #1

Witam! Jestem nowy na forum, więc proszę o wyrozumiałość.:slight_smile:

Mam taki problem. Mój laptop ma nie całe 2 lata. Pewnego razu, podczas włączania wyświetlił się niebieski ekran, i napisy że jest jakiś błąd i tak jest za każdym włączeniem. Postanowiłem jechać z nim do sklepu, gdzie go kupiłem. Tam "informatyk" :? powiedział, że to błahostka i że zrobi mu format. Laptop miał być na drugi dzień gotowy ale nie był. Dzwoniłem w trzeci dzień i powiedział to samo że jeszcze nie zrobił, ponieważ nie miał czasu. Dzisiaj jest czwarty dzień, i jeśli nie zrobi to jadę i go odbieram. Formata mogę sobie zrobić sam, tylko że nie mam płyty z oprogramowaniem. Tam w sklepie powiedział, że zainstaluje Windowsa z komputera ( z mojego laptopa ) i nie jest mu potrzebna płyta z oprogramowaniem. Jak zainstalować takie oprogramowanie z komputera?

Proszę o szybką odpowiedź.:slight_smile:


(p19koz) #2

http://www.porady.org/partycja-recovery-w-laptopie/

Nie napisałeś firmy, modelu laptopa. Tak trochę wróżę.


(Lukas99921) #3

Firma laptopa to ASUS. Ale raczej ten link, który mi podałeś p19koz nie przyda mi się, ponieważ nie chodzi mi dokładnie o to:) ale dzięki za fatygę.


(SnykeShadow) #4

Do instalacji/reinstalacji (nowej czystej wersji) systemu jest potrzebna płyta z oprogramowaniem – nie wiem co ten serwisant jara ale widać mu to szkodzi skoro twierdzi że nie potrzeba - oczywiście pomijamy partycje recovery bo nie każdy laptop ją posiada.

Reinstalacji systemu trwa około 60 min. Do tego potrzebna jest płyta z systemem Windows XP Professional + płyta ze sterownikami od płyty głównej.

Podczas reinstalacji systemu nie trzeba siedzieć jak zamurowany przy komputerze a co za tym idzie można w tym czasie wykonywać inne czynności więc tym bardziej się dziwię że owy serwisant nie ma czasu bo jest zajęty czymś innym.

Wydaje mi się że jego czynności związane z postawieniem Twojego laptopa na nogi sprowadziłyby się tylko i wyłącznie do wyczyszczenia komputera ze wszelkich śmieci i zaktualizowaniu sterowników od karty dźwiękowej oraz graficznej a skasowałby Cię za pełną usługę.

Na Twoim miejscu zabierałbym tego laptopa od niego jak najszybciej a skoro nie masz doświadczenia w reinstalacji systemu to po prostu daj go jakiemuś koledze który choć troszkę się na tym zna lub zmień serwisanta.


(SilberPunkt) #5

@lukas99921

Masz dwuletniego notebooka z fabrycznym Windows XP? :shock:

@SnykeShadow

Czemu pomijasz recovery jako sposób na przywrócenie sprawności systemu operacyjnego? ASUS od dawna tworzy recovery we wszystkich swoich modelach i tylko dodatkowy nośnik Recovery DVD nie był dodawany do wszystkich. Serwisant wcale nie musi niczego jarać - może być poprostu sprzedawcą-serwisantem zajmującym się jednym i drugim. Na dodatek serwis to nie piekarnia - obowiązuje kolejność zgłoszeń a ewentualna obsługa poza kolejnością wiąże się z opłatą za usługę ekspresową więc teksty o tym, że instalowanie to bułka z masłem i nie wymaga specjalnego poświęcania czasu tej czynności sobie daruj. Sterowniki do każdego notebooka i do każdej wersji systemu masz zawsze wszystkie pod ręką? Ściągałeś kiedyś sterowniki do ASUSA?

:roll:


(eddie71) #6

Przy starcie wciskasz F9 jak Ci podał wcześniej p19koz

Nie potrzeba płyty.

Nie podałeś pełnej nazwy laptopa.Asus robi różne modele i trudno jest odgadnąć jaki masz model.


(SnykeShadow) #7

@SilberPunkt

Nie pomijam recovery jako sposobu na przywrócenie sprawności systemu operacyjnego tylko stwierdzam, że nie zawsze występuje w laptopach jako partycja ukryta. Jeżeli istnieje to trzeba tą możliwość wykorzystać jak najbardziej.

Co do serwisanta?

Jeżeli ktoś mi lub ja komuś mówię, że coś będzie na jutro to jest na jutro a nie za dwa trzy dni.

Masz racje serwis to nie piekarnia, bo w piekarni, gdy piekarz mówi, że chleb będzie na rano to jest na rano a w tym serwisie, gdy serwisant mówi, że będzie na jutro to znaczy, że będzie za parę dni.

Instalowanie systemu nie jest wielką sztuką, ale nie o to chodzi. Chodzi o to, że nie trzeba siedzieć stale przy laptopie i bezmyślnie patrzeć w monitor – przynajmniej 30 min podczas trwania instalacji można wykorzystać na inne czynności – w wypadku tego (pożal się Boże, bo zdania nie zmienię za podejście do klienta) serwisanta - może naprawiać, co innego – trochę operatywności by się temu panu przydało.

Tak podstawowe sterowniki do mojego PC i laptopa zawsze posiadam na płytach CD by uniknąć problemów przy ewentualnych reinstalacjach systemów na nich zainstalowanych.


(SilberPunkt) #8

Ja też. Ale temat dotyczy ściągnięcia sterowników do sprzętu klienta - to czasami dosyć pracochłonne zadanie. Zgadzam się z Tobą, że obiecanie wykonania usługi na następny dzień to wina serwisanta - może gość jest początkujący a może chciał złapać klienta (teraz zarabia się już tylko na serwisie - na sprzedaży sprzętu jedzie się po kosztach). W moim odczuci jednak zbytnio po nim pojechałeś...

:roll:


(p19koz) #9

Ja tam nie wiem? Pan lukas99921 ma nas wybitnie w dupie (nawet nie raczył sprecyzować jakim modelem ASUS dysponuje, czy chce czysty Windows czy zadowoli go obraz partycji odzyskanej z recovery). Po co ta dyskusja, jakby mu zależało to by odrobiną wysiłku się wykazał. Pomoc jak ciasteczka u babci: nawet najlepsze, wciskane na siłę nie smakują.